درآمد فصلی اپل رکورد تاریخی می‌شکند: ۸۷ میلیارد دلار درآمد طی ۳ ماه

شرکت اپل بر این باور است که سال ۲۰۱۷ میلادی به گونه‌ای به پایان می‌رساند که مجموع درآمدهای آن یک رکورد تاریخی را می‌شکند.

موبنا – شرکت اپل پیش‌بینی کرده است که طی فصل جاری به واسطه فروش گوشی هوشمند آیفون درآمدی بالغ بر ۵۲.۶ میلیارد دلار به دست آورد و با این وجود سرمایه‌گذاران آینده را بهتر می‌بینند و پیش‌بینی می‌کنند در فصل‌های بعدی درآمد بیشتری به دست آید.

شرکت اپل نیز در مورد آینده بسیار خوش‌بین است و برای فصول پیش‌رو چشم‌انداز بهتری دارد. سال گذشته این شرکت رکورد درآمد فصلی ۷۸.۴ میلیارد دلاری را به ثبت رساند که این رقم در تاریخ فعالیت‌های شرکت اپل بی‌سابقه بود. امسال پیش‌بینی شده است که درآمدهای اپل باز هم افزایش یابد و در این راستا در فصل پایانی سال جاری میلادی که به تعطیلات پایان سال هم ختم می‌شود درآمدی بین ۸۴ تا ۸۷ میلیارد دلار را به دست خواهد آورد. این پیش‌بینی بسیار قابل ملاحظه است و به محض آنکه شرکت اپل خبر مربوط به این پیش‌بینی را منتشر کرد ارزش سهام آن ۵ درصد بیشتر شد.

شرکت اپل بر این باور است که سال ۲۰۱۷ میلادی به گونه‌ای به پایان می‌رساند که مجموع درآمدهای آن یک رکورد تاریخی را می‌شکند. این شرکت به واسطه عرضه گوشی هوشمند ۱۰۰۰ دلاری «آیفون اکس» که فروش عمومی آن در بازار از روز گذشته آغاز شد این درآمد را کسب می‌کند.

درآمد فصلی اپل رکورد تاریخی می‌شکند: ۸۷ میلیارد دلار درآمد طی ۳ ماه

پیام «تیم کوک» مدیرعامل شرکت اپل برای فصل آینده به این صورت منتشر شده است: «از آنجایی که کتاب پیش‌رو را با اتفاقات مالی خوب در سال ۲۰۱۷ می‌بندیم، نمی‌توانم بیش از این در مورد آینده اپل شگفت‌زده شوم».

بیانیه کامل «تیم کوک» به این صورت منتشر شد: «همان طور که به ماه دسامبر نزدیک می‌شویم، تمایل دارم تا اطلاعات بیشتری را در مورد چشم‌انداز خود به آینده اپل منتشر کنم. به عنوان یادوری باید بگویم فصل دسامبر در سال مالی ۲۰۱۷ شام ۱۴ هفته می‌شود. ما پیش‌بینی می‌کنیم در این دوره زمانی سه ماهه درآمدی بین ۸۴ تا ۸۷ میلیارد دلار به دست آوریم. پیش‌بینی شده است در این فصل میزان درآمدهای ما رشد ۳۸ تا ۳۸.۵ درصدی را تجربه کند. همچنین احتمال می‌رود سود عملیاتی ما بین ۷.۶۵ تا ۷.۷۵ میلیارد دلار باشد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا