اپل به بهانه قانون کپی‌رایت آیفون را گران می‌کند

به گزارش موبنا، تمامی شرکت‌ها و کارخانجات خارجی که قصد ورود محصولات خود به کشور آلمان را دارند، می‌بایست بر اساس ضوابط جدید هزینه‌های اعلام شده را پرداخت کنند و بر اساس آنچه که در نسخه به‌روز قانون کپی‌رایت آمده است، به‌ازای هر دستگاه هزینه‌های جداگانه‌ای که در نظر گرفته شده است را بپردازند. دولت …

به گزارش موبنا، تمامی شرکت‌ها و کارخانجات خارجی که قصد ورود محصولات خود به کشور آلمان را دارند، می‌بایست بر اساس ضوابط جدید هزینه‌های اعلام شده را پرداخت کنند و بر اساس آنچه که در نسخه به‌روز قانون کپی‌رایت آمده است، به‌ازای هر دستگاه هزینه‌های جداگانه‌ای که در نظر گرفته شده است را بپردازند.

دولت آلمان اعلام کرد کلیه شرکت‌های عضو انجمن بازرگانی Bitkom از جمله اپل مشمول این قانون می‌شوند و بر این اساس ۵ یورو معادل ۵.۴۳ دلار که پیش‌تر به‌ازای هر گوشی هوشمند به آنها تخفیف داده شده بود را باید از این پس پرداخت کنند.

بر اساس قانون جدید همچنین گفته شده است که شرکت‌های تولیدکننده محصولات الکترونیکی از جمله اپل می‌بایست به‌ازای واردات هر دستگاه رایانه لوحی به کشور آلمان باید ۷ یورو معادل ۷.۶۰ دلار بپردازند.

برای شرکت‌هایی که در انجمن بازرگانی Bitkom عضو نیستند نیز به‌ازای هر دستگاه گوشی هوشمند ۶.۲۵ یورو و به‌ازای هر دستگاه رایانه لوحی ۸.۲۷ یورو هزینه بابت قانون کپی‌رایت پرداخت خواهند کرد.

بر این اساس شرکت اپل تصمیم گرفته است قیمت گوشی‌های هوشمند آيفون ۶s، آیفون ۶s Plus، آیفون ۵s، iPad Air 2، iPad Air، iPad mini 4، iPad mini 2 و iPad Pro را برای کشور آلمان گران کند.

البته گفته شده است که این قانون به زودی در دیگر کشورهای اروپایی هم اعمال می‌شود و اپل تصمیم گرفته است این هزینه را از کاربران بگیرد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا