معرفی بازی: بازگشت- دیوار اسرار

بازگشت یک بازی ماجرایی و محصول کمپانی کربن گیم است. در این بازی که شباهت زیادی به نسخه موبایل بازی محبوب و مشهور آنچارتد دارد، شما در نقش فردی به نام کارن، باید به مبارزه با نیروهای تاریکی رفته و الماس‌های قدرت را از چنگال این نیروهای پلید درآورید.

موبنا – همان‌طور که گفتیم، طراحی مراحل و گیم‌پلی این بازی کاملاً مشابه عنوان آنچارتد است، هرچند باید گفت درنهایت سازندگان ایرانی این عنوان توانسته‌اند کپی خوب و قابل قبولی از این بازی ارائه کنند. با ما در ادامه همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر این عنوان جذاب و متاسفانه، غیر خلاقانه!

مرور بازی:

داستان بازی در سال ۱۵۳۸ می‌گذرد، زمانی که ۵ اتحاد برتر برای جلوگیری از فروپاشی دنیا در حال تلاش بودند. در این میان، فرمانروای تاریکی که زاکان نام دارد، طلسم دیوار اسراری که از دنیا محافظت می‌کرد را شکسته و الماس‌های قدرت این ۵ اتحاد را در زمان مخفی می‌کند. هرچند ۵ اتحاد تمام تلاش خود را برای پس گرفتن الماس‌های قدرت می‌کنند، اما خیلی زود در برابر قدرت زاکان تسلیم شده و راه به جایی نمی‌برند.

در حالی‌که سران ۵ اتحاد در ناامیدی مطلق به سر می‌بردند، خبر رسید که پیشگویان مژده آمدن جوانی به نام کارن را می‌دهند که قرار است نجات دهنده جهان از تاریکی باشد. کارن که پدر و مادر خود را در جریان نبرد با نیروهای تاریکی از دست داده، تصمیم می‌گیرد برای پس گرفتن الماس‌های قدرت راهی سفری پر ماجرا شود…

معرفی بازی: بازگشت- دیوار اسرار

 این بود خلاصه‌ای از داستان بازی. بازگشت داستان جالب و جذابی دارد؛ برای اطلاع از داستان کامل این بازی، می‌توانید به منوی بازی مراجعه کنید. هرچند بهتر بود سازندگان به جای قرار دادن این داستان در منو، ماجرا را از طریق دمویی کوتاه در اول بازی تعریف می‌کردند.

در هر مرحله از این بازی شما یک ماموریت مهم و اصلی دارید و آن هم جمع کردن تمامی الماس‌های قدرت هر مرحله است. بعد از جمع کردن تمامی الماس‌ها، باید از پورتال انتهای مسیر خارج شده و وارد مرحله بعدی شوید. هرچند این مسیر پر از دام و تله‌های رنگارنگ است. برای مثال در برخی از خانه‌های این بازی، بشکه‌های باروت نهفته است. بشکه باروت، بشکه‌ای پنهان است که بعد از چند ثانیه منفجر می‌شود. یکی دیگر از موانع مسیر، ریشه‌های خشکیده‌ای هستند که از زمین بیرون زده‌اند. برای گرفتار نشدن در دام ریشه‌ها، باید به سرعت از این خانه‌ها عبور کنید. تیغه‌های غلتان، جمجمه آتش و … از دیگر موانع کُشنده مسیر شما خواهند بود.

معرفی بازی: بازگشت- دیوار اسرار

برای حرکت در محیط، تنها کافی است انگشت خود را روی خانه‌های مربعی صفحه بکشید. هرچند این‌کار کمی کنترل بازی را سخت کرده است. به نظر می‌رسید اگر برای کنترل از تعدادی دکمه روی صفحه استفاده می‌شد، جریان بازی بسیار ساده‌تر و روان‌تر می‌شد.

این بازی در مجموع از دو فصل ۱۵ مرحله‌ای تشکیل شده است. با پیش‌روی در مراحل بازی، کم‌کم با چالش‌های بیش‌تر و مراحل سخت‌تری رو به رو خواهید شد؛ مراحلی که به لطف وجود دام‌های مختلف، رد شدن از آن‌ها واقعاً کار دشواری است!

یکی از نکات مثبت بازی بازگشت، گرافیک و طراحی مراحل بازی است. هرچند ای‌کاش سازندگان کمی در این مورد خلاقیت به خرج ‌داده تا عنوان بازگشت شباهت کمتری به عنوان آنچارتد پیدا کنند! حتی در طراحی لباس شخصیت اصلی این بازی یا همان کارن از لباس مشهور نیتن دریک استفاده شده!

معرفی بازی: بازگشت- دیوار اسرار

اگر بتوانیم چشم خود را بروی کپی‌برداری آشکار این بازی ببندیم، باید بگوییم که عنوان بازگشت به لطف گیم‌پلی جذابش، عنوان سرگرم کننده‌ای است. مراحل بازی طراحی خوبی دارند و گیم‌پلی بازی نیز بسیار راحت و روان طراحی شده. درنهایت اگر عنوان آنچارتد را تجربه نکرده‌اید و از طرفداران عناوین ماجراجویی نیز هستید، شاید عنوان بازگشت بتواند برای‌تان تجربه جالبی باشد. انتخاب با شماست!

کافه‌بازار
  • معرفی بازی: بازگشت- دیوار اسرار
  • معرفی بازی: بازگشت- دیوار اسرار
  • معرفی بازی: بازگشت- دیوار اسرار
  • معرفی بازی: بازگشت- دیوار اسرار

 

 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا