تعمیر نمایشگر باعث هک شدن گوشی شما می‌شود

کدهایی که در این تراشه یافت شده است برای نصب اپلکیشن‌های ویروسی و آلوده به کار می‌روند و قادرند آدرس‌های اینترنتی آلوده را جایگزین آدرس‌های اینترنتی معمول کنند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – اگر شما جزء آن دسته از کاربرانی هستید که از سال‌های دور گوشی هوشمند استفاده می‌کند، احتمالا در این مدت با شکسته شدن نمایشگر دستگاه موبایلی خود مواجه شده‌اید. نمایشگر گوشی از جنس شیشه ساخته شده است و به همین خاطر بیشتر ما شکسته شدن آن را تجربه کرده‌ایم. شیشه نمایشگر در مقابل هرگونه آسیب به راحتی می‌شکند و البته استفاده از لایه محافظ «گوریلا» آن را مقاوم‌تر می‌کند.

زمانی که گوشی از دست شما سقوط می‌کند و نمایشگر آن می‌شکند، در برخی مواقع شکل ظاهری آن شبیه تار عنکبوت می‌شود که در این شرایط برخی کاربران ترجیح می‌دهند یک دستگاه گوشی هوشمند جدید برای خود تهیه کنند و برخی دیگر به فروشگاه‌های مربوطه می‌روند تا یک نمایشگر جدید را جایگزین آن کنند. اما یک گزینه سوم هم وجود دارد که امنیت دستگاه را به خطر می‌اندازد.

تعمیر نمایشگر باعث هک شدن گوشی شما می‌شود

در بررسی جدیدی که توسط محققان دانشگاه «بِن-گورین» انجام شد کارشناسان دریافتند تعمیر نمایشگر گوشی هوشمند توسط فروشگاه‌های متفرقه غیر از شرکت سازنده دستگاه می‌تواند احتمال هک شدن آن را افزایش دهد. این اتفاق توسط یک تراشه کوچک صورت می‌گیرد که قادر است فرآیند انتقال داده از بخش سخت‌افزاری به بخش نرم‌افزاری دستگاه مبتنی بر سیستم عامل آن را دستکاری کند.

کدهایی که در این تراشه یافت شده است برای نصب اپلکیشن‌های ویروسی و آلوده به کار می‌روند و قادرند آدرس‌های اینترنتی آلوده را جایگزین آدرس‌های اینترنتی معمول کنند. زمانی که کاربر از طریق لینک آلوده وارد حساب کاربری خود می‌شود، به صورت خودکار از فعالیت‌های او برای ورود به پست الکترونیکی عکس گرفته می‌شود. علاوه بر این محققان توضیح دادند تراشه واسط با قیمت کمتر از ۱۰ دلار فروخته می‌شود و به همین خاطر تعمیرکنندگان گوشی به راحتی می‌توانند آن را روی دستگاه کار بگذارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا