اشتراک گذاری سفرهای شهری و بین شهری با «رهسپار»

هنگامی که صحبت از آلودگی کلان شهرها به میان می‌آید، بی‌شک اولین چیزی که در ذهن ما نقش می‌بندد «خودروهای تک سرنشین» است.

موبنا – البته نمی‌توان نقش عوامل دیگر را در این معضل نادیده گرفت اما آمارها حاکی از آنند که خودروهای تک سرنشین درصد زیادی از سهم آلودگی هوا را از آن خود کرده‌اند. پس چاره کار چیست؟

با کم شدن خودروهای تک سرنشین در سطح شهر، CO2 نیز کاهش یافته که در نتیجه کاهش آلودگی هوا را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر آن، با کاهش تعداد خودروها از میزان ترافیک نیز تا حد قابل توجهی کاسته می‌شود. اما راه و روش عملی کردن این برنامه‌ها چیست؟

«گروه رهسپار» برای حل معضل تک سرنشینی خودروها، سامانه‌ رهسپار را راه اندازی کرده تا افرادی که از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند، مسیر خود را به مسافران اعلام کرده و صندلی‌های خود را به اشتراک بگذارند. با پانوشت همراه باشید تا به نقد و بررسی این اپلیکیشن مفید و کاربردی بپردازیم.

نگاهی به برنامه

حجمی معادل ۸/۲ مگابایت از حافظه دستگاهتان به برنامه رهسپار اختصاص داده می‌شود. پس از ورود می‌بایست نسبت به ثبت حساب کاربری خود از طریق شماره تلفن همراه و به دنبال آن تایید کد احراز هویت اقدام کنید. سپس از طریق رابط کاربری ساده و کاربرپسند مقابل رویتان، امکان ثبت سفر میسر می‌شود.

عمل ثبت سفر از طریق آیکون «سفرهای من» موجود در نوار ابزار نرم افزار امکان پذیر است؛ البته پس از نصب برنامه به صورت پیش فرض به این صفحه ارجاع داده می‌شوید. سپس می‌توانید با لمس آیکون (+) موجود در تب «سفرهای پیش رو» نسبت به تعیین مبدا و مقصد مسیر خود از طریق نقشه اقدام کنید. پس از ثبت و تایید مسیر، راننده‌های اطراف درخواست شما را مشاهده کرده و در صورت تمایل تایید می‌کنند. مشاهده و پیگیری سفرهای درخواستی شما از طریق تب «درخواست خودرو» موجود در آیکون سفرهای من امکان پذیر می‌شود.

از جمله آیتم‌های دیگری که در نوار ابزار موجود در پایین صفحه قابل مشاهده هستند، می‌توان به «جستجو، اعلان‌ها و پروفایل» اشاره کرد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

رهسپار

جستجو: با استفاده از این بخش می‌توانید سفرهای ثبت شده توسط رانندگان و مسافران را پیدا کنید.

اعلان‌ها: نوتیفیکیشن‌های ارسالی از این طریق قابل مشاهده و مدیریت قرار می‌گیرند.

پروفایل: پرداخت کرایه توسط کاربران از دو روش میسر می‌شود: روش اول به صورت نقدی و روش دوم از طریق کیف پول یا همان حساب درون برنامه‌ای. با استفاده از آیکون «کیف پول» موجود در این بخش می‌توانید نسبت به شارژ حساب خود اقدام کنید.

از دیگر آیتم‌های مورد مشاهده در این بخش می‌توان به «مدیریت خودرو» اشاره کرد؛ اگر راننده خودرو شخصی هستید و قصد اشتراک گذاری صندلی‌هایتان را دارید، از طریق این آیکون می‌توانید نسبت به ثبت خودرو و مشخصات خود اقدام کنید.

سامانه رهسپار جهت تشویق و رفاه حال کاربران خود سفرهای رایگانی برای آن‌ها در نظر گرفته است. با ارسال کد دعوت برای دوستان خود، یک سفر رایگان تا سقف ۱۰ هزار تومان به شما و دوستانتان تعلق خواهد گرفت.

در ادامه به بررسی نقاط قوت و ضعف این ائلیکیشن کارآمد خواهیم پرداخت.

نقاط قوت:

•اشتراک گذاری سفرها با هدف کاهش آلودگی و ترافیک سطح شهر

•صرفه جویی در هزینه‌های سفر

•رابط کاربری ساده، روان و کاربرپسند

•امکان جستجو سفرهای ثبت شده توسط مسافران و رانندگان

•امکان پرداخت کرایه مسیر از دو روش نقدی و حساب درون برنامه‌ای

•امکان دعوت دوستان به استفاده از نرم افزار و بهره‌مندی از سفر رایگان

نقاط ضعف:

•در این سرویس نواقصی مشاهده نشد

با نصب اپلیکیشن رهسپار بر روی تلفن هوشمند خود علاوه بر کسب درآمد و یا کاهش هزینه‌های مربوط به سفر خود، نقش پر رنگی در کاهش آلودگی و ترافیک شهر نیز ایفا خواهید کرد.

اپ‌استور کافه‌بازار
  • اشتراک گذاری سفرهای شهری و بین شهری با "رهسپار"
  • اشتراک گذاری سفرهای شهری و بین شهری با "رهسپار"
  • اشتراک گذاری سفرهای شهری و بین شهری با "رهسپار"
  • اشتراک گذاری سفرهای شهری و بین شهری با "رهسپار"
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا