Can You Escape 5: می‌تونی فرار کنی؟

در اتاقی گیر افتاد‌ه‌اید و تنها راه رهایی شما دری است که در انتهای اتاق می‌بینید. خوب بود اگر می‌شد به راحتی در را باز کرد و از اتاق خارج شد.

موبنا – اما متأسفانه این در، یک در معمولی نیست و به این راحتی‌ها باز نمی‌شود. شما برای باز کردن این در و رهایی از اتاق باید معما حل کنید. معماهایی که گاهی ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسند و گاهی هم بسیار پیچیده و گیج کننده. حالا فکر می‌کنید می‌توانید از اتاق فرار کنید؟

Can You Escape 5: می‌تونی فرار کنی؟

مرور بازی:

خب، به آپارتمان جدیدتان خوش آمدید! در مرحله اول و یا همان اتاق اول، شما وارد زیرزمین یک آپارتمان می‌شوید. مسلماً هیچ‌کس دوست ندارد مدتی طولانی در زیرزمین بماند، پس شما باید به سرعت از این طبقه خارج شده و به طبقات دیگر بروید. اما متأسفانه متوجه می‌شوید راه خروج شما یا همان درب آسانسور بسته است. مدیر ساختمان به کمک شما آمده و برای‌تان توضیح می‌هد که برای رهایی از این طبقه باید چه کارهایی را انجام دهید. معماهای بازی شامل پیدا کردن وسایل مورد نیاز، جمع کردن کدهای رمز، و گاهی Combine و یا همان ترکیب کردن چند ابزار مختلف و استفاده از آن‌ها است. پس از حل تمام معماهای یک مرحله، درب آسانسور باز شده و شما می‌توانید از آن اتاق فرار کنید!

Can You Escape 5: می‌تونی فرار کنی؟

معماهای بازی خوب طراحی شده‌اند و کاملاً مشخص است که سازندگان سعی کرده‌اند با طراحی متنوع آن‌‌ها نگذارند حوصله شما سر برود. گاهی اوقات حل معماها روند منطقی‌ای ندارند و به همین دلیل باید تمام احتمالات ممکن و یا حتی ناممکن را در نظر بگیرید. در اتاق‌های اولی با معماهای ساده‌تری سر و کار دارید، اما با رفتن به اتاق‌های بعدی، رفته رفته معماها پیچیده‌تر و حل کردن آن‌ها سخت‌تر می‌شود. هرچند لازم نیست زیاد نگران پیچیدگی معماها باشید، هرجا در بازی احساس کردید واقعاً به بن‌بست خورده‌اید و هیچ راه حلی به ذهن‌تان نمی‌رسد، کافی است به قسمت Walkthrough و یا گذر از مراحل بازی مراجعه کنید. در این قسمت راهنمای رد کردن تمامی مراحل بازی به صورت ویدئویی برای شما فراهم شده.

Can You Escape 5: می‌تونی فرار کنی؟بازی از ۱۸ مرحله و یا همان اتاق مختلف مانند اتاق موسیقی، باشگاه بدن‌سازی، خیاطی و غیره تشکیل شده. جدا از مراحل اصلی، اگر بتوانید تکه‌های جواهری که در گوشه و کنار هر اتاق پنهان شده را نیز پیدا کنید، یک Secret Room و یا همان اتاق مخفی به شما هدیه داده می‌شود! حواس‌تان باشد پیدا کردن این تکه‌های جواهر به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست و نیاز به جست‌و‌جوی دقیق دارد. گاهی اوقات با وجود این‌که درست جلوی چشم‌تان هستند، بازهم آن‌ها را نمی‌بینید.

Can you escape طراحی و گرافیک خوبی دارد. تنوع و جزئیات محیط بازی به حد کافی و راضی‌کننده است. گیم‌پلی بازی هم مانند نسخه‌های قبلی، ساده و روان است. تنها کاری که در این بازی باید انجام دهید، کلیک کردن روی اشیاء مختلف و انتخاب آنهاست. درکل می‌توان گفت اگر طرفدار بازی‌های سبک فرار از اتاق هستید، Can you Escape 5 محصول کمپانی MobiGrow  تجربه جالب و سرگرم‌کننده‌ای برای‌تان خواهد بود.

کافه‌بازار
  • Can You Escape 5: می‌تونی فرار کنی؟
  • Can You Escape 5: می‌تونی فرار کنی؟
  • Can You Escape 5: می‌تونی فرار کنی؟
  • Can You Escape 5: می‌تونی فرار کنی؟
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا