پیش به سوی نجات بشریت از دست اشرار!

تصور کنید گنده لات یه محله هستید و حالا عده‌ای آمده‌اند تا با زور مایملک و زمین‌های شما را تصاحب کنند. به نظر می‌رسد عده مذکور همچین اهل صحبت کردن هم نیستند و فقط زبان زور حالی‌شان می‌شود.

موبنا – خوش‌بختانه شما، هم زور و بازوی کافی دارید و هم دوستان و هم‌راهانی باوفا، حالا تنها چیزی که برای بیرون کردن این افراد زورگو نیاز دارید، نیروهای بیشتر و تجهیزات بهتر است تا ثابت کنید کماکان مقام «بامرام» محله لایق شماست!

مرور بازی:

قبل از مرور بازی به خاطر داشته باشید، گنده لات یک بازی آنلاین است و برای انجام آن نیاز به اتصال دائم به اینترنت دارید.

در دموی اول بازی شاهد کری خواندن یکی از هم محلی‌های خود با گنده لات محله دیگر هستید. متأسفانه این کری خواندن به دعوا و بزن بزن بین افراد دو محله ختم می‌شود. حالا نوبت شماست که در مرحله آموزشی این بازی به نبرد پرداخته و دشمن را ناکار کنید. سیستم نبرد و مبارزه در این بازی به صورت نوبتی است، به این شکل که هم تیمی‌های شما در ردیفی در برابر تیم حریف قرار گرفته و هرکدام به نوبت به هم ضربه وارد می‌کنند. برای ضربه وارد کردن به حریف کافی است بازیکن خود را انتخاب کرده و با خطی به بازیکن حریف وصل کنید. همچنین به همین طریق می‌توانید بین هم تیمی‌های خود نیز ارتباط برقرار کنید، برای مثال هر زمان که حین دعوا حسابی کتک خوردید و نیاز به درمان پیدا کردید، می‌توانید از کمک دکتر استفاده کنید.

پیش به سوی نجات بشریت از دست اشرار!پس از اتمام مرحله آموزشی وظایفی که بر عهده دارید شرح داده می‌شود. اینجاست که متوجه می‌شوید کری‌هایی که خوانده‌اید همچین پایه و اساس درست و حسابی‌ نداشته و خیلی راه مانده تا خیال‌ شما از بابت امنیت محله‌تان راحت شود. در حال حاضر برای برقراری امنیت آدم کم داشته و باید برای جمع کردن آن‌ها وارد روند ساخت و ساز شوید. البته که ساخت و ساز در این بازی به این راحتی‌ها نبوده و برای این‌کار نیاز به مواد اولیه دارید. حالا مواد اولیه از کجا بیاورید؟ خب بازی فکر آن‌جا را هم کرده و برای این‌کار ساختمان‌هایی تعبیه شده که هر کدام در زمنیه خاصی فعالیت می‌کنند. مثلاً ساختمان نجاری، مصالح فروشی، قصابی، آهنگری، الکتریکی، باشگاه، انبار چوب و … از جمله ساختمان‌هایی است که در محله شما موجود است و برای آزاد کردن و یا آپ‌گرید هرکدام باید مبلغی را با سکه و الماس بپردازید.

 به یاد داشته باشید در این بازی به همان میزان که نحوه مبارزه مهم است، ساخت و ساز و تجهیز به موقع محله هم اهمیت دارد. هرچند مقر اصلی شما قهوه خانه است و در این بازی باید بیشتر تمرکز خود را روی شارژ و آپ‌گریدکردن آن بگذارید، اما ساختمان‌های دیگر نیز اهمیت خاص خود را داشته و نباید از آن‌ها غافل شوید. با وارد کردن ضربه روی هر یک از این ساختما‌ن‌ها می‌توانید به اطلاعات مربوط به هر کدام از آن‌ها دسترسی پیدا کنید. این اماکن حکم منبع تأمین مواد اولیه را برای شما دارند، پس حواس‌تان باشد هر از چندگاهی به آن‌ها سرکشی کرده و سکه ها و سایر مواد اولیه را از آن‌‌ها جمع آوری کنید.

حالا بیایید نگاهی به نقشه بازی بیاندازیم. در مراحل اولیه بازی هنوز تصویر کاملی از نقشه در اختیار ندارید و به میزانی که قهوه‌خانه‌های بیشتری را آپگرید کنید، مناطق بیشتری هم برای شما به نمایش در می‌آید. نقشه بازی مکان محله‌های مختلف را نشان می‌دهد که در حال حاضر هرکدام دست یک آدم «نادخ» افتاده و شما باید به آن‌ها حمله کرده و به نوبت هر محله را از چنگال نادخ مذکور آزاد کنید. تازه، با کلیک بر روی آیتمی که سمت چپ، پایین نقشه نمایش داده شده، می‌توانید سایر نادخ‌های آن‌لاین را دیده و به نبرد با آن‌ها بپردازید.

گرافیک بازی کاملاً ایرانی از آب درآمده. طراحی ساختمان‌ها و نوشته‌هایی که گوشه و کنار محله می‌بینید، با محیط و تم بازی کاملاً منطبق است. اما قسمت صداگذاری شخصیت‌ها و انتخاب موسیقی با وجود ایرانی بودن، بازهم زیاد به مذاق آدم خوش نمی‌آید. دیالوگ‌ها با وجود بامزه بودن، تکراری و خسته کننده‌اند و گاهی در موسیقی بازی گم می‌شوند. اگر بخواهیم با حساسیت بیشتری به گیم‌پلی بازی بپردازیم، اشکالات زیادی را می‌توان در آن پیدا کرد. سیستم مبارزه نوبتی زیاد خوب از کار در نیامده و بیشتر به نظر می‌رسد برنده شدن در مبارزات به میزان زیادی به شانس شما بستگی دارد. جدا از این موارد شاید بتوان گفت بازی «گنده لات» که محصول شرکت نورانیوم است، توانسته جای خود را میان بازی‌های ایرانی به خوبی باز کند. هرچند کماکان برای تبدیل شدن به یک بازی بی‌نقص و منحصر به فرد، راه زیادی را در پیش دارد.

کافه‌بازار
  • پیش به سوی نجات بشریت از دست اشرار!
  • پیش به سوی نجات بشریت از دست اشرار!
  • پیش به سوی نجات بشریت از دست اشرار!
  • پیش به سوی نجات بشریت از دست اشرار!
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا