ماریو قارچ‌خور (Super Mario Run)

کمپانی معروف نینتندو که سال‌ها پیش بازی معروف و خاطره‌انگیز سوپر ماریو را توسعه داده بود به تازگی نسخه‌ای جدید و نوستالژیکی از این بازی را تحت سیستم عامل iOS منتشر کرده است.

موبنا – بازی ماریو قارچ‌خور که نام دیگر سوپر ماریو است در نمونه نخست و قدیمی خود بسیار موفق عمل کرده بود، به صورتی که کمتر کسی پیدا می‌شود که اسم این بازی را نشنیده باشد.

نینتندو (کمپانی پشتیبان و توسعه دهنده ماریو) تا به حال این بازی را برای پلتفرم‌های موبایل و تبلت عرضه نکرده بود و در همان نسخه‌های نوستالژیک آتاری آن‌ها را نگه داشته بود.

اما خبری که تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در کنفرانس سال جاری این شرکت، هنگام معرفی آیفون‌های جدید این کمپانی (آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس) اعلام کرد حکایت از حضور نسل جدید این بازی برای سیستم عامل آی‌اواس بود.

قرار است نسخه اندرویدی این بازی پرطرفدار نیز به زودی منتشر شود اما تجربه استفاده در نسخه آی‌اواس این بازی درست شبیه به بازی‌های ۳DS  و Wii u  آن را  برای ما تداعی می‌کند.

این نسخه از بازی Super Mario  شباهت زیادی به نسخه قدیمی و کلاسیک آن ندارد و تجربه بازی با یک انگشت را توسط  گیم‌پلی ساده‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نینتندو ۲۴ مرحله مختلف را برای این بازی در نظر گرفته و تمام تجربه‌های ورژن قدیمی ماریو قارچ خور را در این نسخه جای داده است.

طراحی هوشمندانه فضای بازی توسط صدا و موسیقی به همراه گرافیک بالا هیجان بازی در موبایل و تبلت را دوچندان کرده است.

ماریو قارج خور در نسخه آی‌اواسی خود برای فراهم کردن محیط بازی از شما درخواست اتصال به اینترنت می‌کند و متاسفانه با توجه به برخی مسائل با آی پی ایران این بازی برای کاربران ایرانی در دسترس نیست و پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از این بازی از برنامه های تغییر آی پی استفاده کنید.

توجه داشته باشید اگر به اینترنت متصل نباشید بازی اجرا نخواهد شد.

 این بازی که گفته شده بود قرار است با قیمت ۹.۹۹ دلار برای کاربران منتشر شود در اوایل ماه دسامبر به صورت رایگان برای دانلود در دسترس کاربران قرار گرفت.

متاسفانه رایگان بودن این بازی تنها به قسمت دانلود آن مرتبط است بطوریکه بعد از گذراندن ۳ مرحله بازی برای دسترسی به مرحله‌‌های بالاتر از شما درخواست مبلغی در معادل ۹.۹۹ دلار را تقاضا می‌کند.

ماریو قارچ خور در نسخه منتشر شده برای سیستم عامل iOS تا به امروز بیش از ۵۰ میلیون بار دانلود شده که خود نشان از موفقیت و محبوبیت این بازی دارد.

هر مرحله از این بازی از ۶ قسمت مجزا تشکیل شده که هر قسمت به صورت ۴ دور ۹۰ ثانیه‌ای طراحی شده و ترفند‌های نبرد ماریو مشابه عنوان‌های قدیمی و کلاسیک بازی ماریو برای کاربران و بازیکنان در نظر گرفته شده است.

رالی قسمت جدید در نظر گرفته شده برای این بازی است. رالی شما در بازی این است که در مدت ۶۰ ثانیه یعنی ۱ دقیقه بتوانید رکورد بهتری را نسبت به دوستان خود کسب کنید تا امتیاز و رتبه بهتری داشته باشید، این قسمت از بازی بسیار هیجان‌انگیز است.

شخصیت ماریو در این بازی، قارچ‌ها را توسط گل‌ها، درخت‌ها و پل‌ها از بین می‌برد، اما تفاوت این نسخه از بازی با نسخه‌های کلاسیک آن سریع شدن پیشرفت بازی می‌باشد و در بعضی موارد به صورت اتوماتیک دشمن‌های کوچک را از بین می‌روند.

در این بازی ماریو فقط میدود و فرقی نمیکند چه کاری انجام دهید، پس باید حواس و تمرکز خود را جمع کنید تا از بازی جا نمانید.

اپ‌استور
  • ماریو قارچ‌خور (Super Mario Run)
  • ماریو قارچ‌خور (Super Mario Run)
  • ماریو قارچ‌خور (Super Mario Run)
  • ماریو قارچ‌خور (Super Mario Run)
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا