مایکروسافت پیکس (Microsoft Pix)

دارندگان گوشی‌های آیفون از دوربین‌های خوب این گوشی‌ها معمولا راضی بوده‌اند، مگر زمانی که خواسته‌اند در شب و یا از یک سوژه متحرک عکس بگیرند.

موبنا – شرکت “مایکروسافت” با این شعار که “به جای آنکه برای ثبت لحظه‌هایتان به مشقت بیفتید، از آن‌ها لذت ببرید.” نرم افزار عکاسی مایکروسافت که “Microsoft Pix” نام دارد را روانه بازارهای نرم افزاری کرده است.

این اپلیکیشن در واقع به صورت غیر مستقیم، به ضعیف بودن عملکرد دوربین‌های آیفون برای عکاسی در شب طعنه زده است و به کاربران یادآور شده است که اگر هنگام عکاسی در شب با دستگاه آیفونتان مشکل دارید، “مایکروسافت پیکس” می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
“Microsoft Pix” به مانند سایر اپلیکیشن‌های منتشر شده در این حوزه، پس از نصب از شما اجازه دسترسی به دوربین، میکروفون دوربین و گالری عکس‌هایتان را می‌گیرد، اما نگران نباشید چراکه این برنامه به صورت کاملا امن و توسط یک کمپانی باسابقه در اختیار شما قرار گرفته است و شما دغدغه‌ای در خصوص انتشار یا مشاهده شدن عکس‌هایتان نخواهید داشت.
در این نرم افزار که گفته می‌شود در توسعه آن از هوش مصنوعی استفاده شده است، به شما کمک می‌شود تا بتوانید از میان عکس‌های گرفته شده با گوشی هوشمندتان، بهترین عکس را انتخاب کنید.
شما همچنین می‌توانید عکس‌های گرفته شده خود را داخل قاب‌های بامزه ویرایش کنید و یا با حفظ زاویه کادر خود تصویر داخل آن را هرچند درجه که بخواهید بچرخانید.
در عکس برداری از افراد نیز شما با استفاده از “Microsoft Pix” می‌توانید صورت افراد را ادیت کنید، این کار به گونه‌ای صورت می‌گیرد که برنامه به صورت هوشمند صورت اشخاص حاضر در عکس را تشخیص داده و آن را به اندازه‌ای که شما بخواهید ویرایش کند.
این نرم افزار خود به خود از چند ثانیه پیش از فشردن دکمه عکاسی تا چند ثانیه بعد از آن، عکس‌های پشت سرهم می‌گیرد و از بین آن‌ها به صورت اتوماتیک و خودکار بهترین عکس را انتخاب و به شما نمایش می‌دهد.
شما با این برنامه می‌توانید از قابلیت عکسبرداری زنده (Live Photo)، هم بهره‌مند شوید. Live Photo استفاده شده در “مایکروسافت پیکس” تقریبا شبیه همان تکنولوژی جدید سیستم عامل آی‌او‌اس و دستگاه‌های جدید اپل می‌باشد. تصاویر زنده ثبت شده توسط “مایکروسافت پیکس” حجم کمتری از تصاویر ثبت شده توسط iOS اشغال می‌کند.
این اپلیکیشن همچنین برای عکاسی در شرایط نامناسب نوری، قابلیتی دارد که می‌تواند به صورت خودکار با حذف نویزها و تنظیم اکسپوژر، عکسی با بهترین نور محیطی را  نمایش دهد.
ملاک انتخاب بهترین عکس در این برنامه، بر اساس سیستم هوشمند تشخیص چهره افراد است که با انتخاب بهترین حالت چهره افراد، بهترین عکس را انتخاب می‌کند.
این برنامه هم چنین از لرزشگیر خودکار برای عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده استفاده کرده است.
حال با توجه به امکانات بیان شده باید دید آیا ا”مایکروسافت پیکس” می‌تواند به عنوان رقیب دوربین اصلی دستگاه‌های اپل مطرح شود یا خیر؟

اپ‌استور
  • مایکروسافت پیکس (Microsoft Pix)
  • مایکروسافت پیکس (Microsoft Pix)
  • مایکروسافت پیکس (Microsoft Pix)
  • مایکروسافت پیکس (Microsoft Pix)
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا