پاکستان یک دیپلمات سفارت هند را اخراج کرد

دولت پاکستان غروب پنجشنبه و در اقدامی تلافی جویانه، یکی از دیپلمات های سفارت هند در اسلام آباد را ‘عنصر نامطلوب’ خواند و به او ۴۸ ساعت فرصت داد تا خاک پاکستان را ترک کند.

موبنا – تنها چند ساعت بعد از آنکه دولت هند با احضار سفیر پاکستان، یکی از دیپلمات های پاکستانی مقیم دهلی نو را عنصر نامطلوب خواند و با متهم کردن او به جاسوسی، به وی دستور ترک خاک هند ظرف ۴۸ ساعت را داد، پاکستان نیز در حرکتی تلافی جویانه و با اقدام مشابه، واکنش نشان داد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، این وزارتخانه غروب پنجشنبه با احضار سفیر هند در اسلام آباد، یکی از کارکنان سفارت هند به نام ‘سورجیت سینگ’ را عنصر نامطلوب خواند و از سفیر هند خواست تا ظرف مدت ۴۸ ساعت مقدمات خروج این دیپلمات هند را از خاک پاکستان فراهم کند.

صبح امروز نیز وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که ‘محمود اختر’ یکی از کارکنان سفارت پاکستان در هند به جرم جاسوسی بازداشت شده و این فرد از نظر دولت هند، عنصر نامطلوب تلقی می شود که باید ظرف مدت ۴۸ ساعت خاک هند را ترک کند.

هند مدعی شده است که فرد بازداشت شده یک سری اسناد محرمانه در خصوص مسایل نظامی و دفاعی در اختیار داشته است.

دولت هند همچنین عبدالباسط سفیر پاکستان در دهلی نو را به خاطر این مسئله احضار کرده اما سفیر پاکستان ادعای مطرح شده از سوی دهلی نو را رد کرده است.

این رویدادها در شرایطی رخ داده است که روابط دو کشور برسر مسئله کشمیر کاملا متشنج است و خط کنترل مرزی دو کشور در منطقه کشمیر، در روزها و هفته های گذشته بارها شاهد تبادل آتش بوده که موجب کشته شدن تعدادی از نظامیان و غیرنظامیان شده است.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا