آغاز پنچمین تمرینات نظامی سالانه پاکستان با ۱۷ کشور عرب و غربی در «اردن»

تمرینات مشترک نظامی پاکستان با کشورهای عربی و غربی در اردن به مدت دو هفته آغاز و ادامه خواهد یافت. بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۱۰ هزار نیروی هوایی، زمینی و دریایی پاکستان، فرانسه، ایتالیا، عربستان، اردن و سایر کشورهای عربی و غربی در این تمرینات مشترک نظامی با عنوان شیر مشتاق (Eager Lion) در …

تمرینات مشترک نظامی پاکستان با کشورهای عربی و غربی در اردن به مدت دو هفته آغاز و ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۱۰ هزار نیروی هوایی، زمینی و دریایی پاکستان، فرانسه، ایتالیا، عربستان، اردن و سایر کشورهای عربی و غربی در این تمرینات مشترک نظامی با عنوان شیر مشتاق (Eager Lion) در این کشور حضور دارند که تحت نظارت ارتش آمریکا برگزار می‌شود.

نیروهای زمینی، هوایی و دریایی پاکستان و ۱۷ کشور دیگر با شعار بهبود امنیت مرزی و مبارزه با تروریسم در منطقه بیابانی اردن تمرینات نظامی انجام خواهند داد.

«ریک میتسون» یکی از مقامات عالی نظامی آمریکا در گفت‌وگو با رسانه‌ها در این خصوص اظهار داشت: تمرینات پاکستان و کشورهای عربی و غربی هیچ ربطی به اوضاع کنونی منطقه ندارد.

وی افزود: همکاری این کشورها با یکدیگر سبب تقویت روابط خواهد شد.

شایان ذکر است که تمرینات پاکستان با کشورهای عربی و غربی در حالی در اردن برگزار می‌شود که از یک طرف ظاهرا آمریکا و متحدینش علیه علیه گروه تروریستی داعش تصمیم به انجام عملیات نظامی دارند و از سوی دیگر، اتحادیه کشورهای عرب به رهبری عربستان در حال جنگ علیه حوثی‌ها در یمن هستند.

علاوه بر این، ارتش پاکستان و عربستان چندی پیش نیز تمرینات مشترکی با نام «صمصام-۵» با حضور ۲۹۲ افسر نظامی پاکستان در شهر «طایف» در نزدیکی «مکه» از ۱۹ مارس سالجاری (۲۵ اسفند ماه سال گذشته) آغاز کرده بود و سپهبد«محمد عاصم باجوه» سخنگو و مدیر کل روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان (ISPR)نیز اعلام کرده بود که تمرینات مشترک ارتش پاکستان و عربستان ارتباطی با جنگ یمن ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا