شورای اقتصاد پروانه اپراتورها یی را که سقف نداشته باشند را تایید نمی کند

“علی مطهری” در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا  با اشاره به اینکه تمامی اپراتورهای فعال در کشور دارای سقف واگذاری هستند، گفت: شورای اقتصاد پروانه اپراتوری را که سقف واگذاری نداشته باشد، تایید نمی کند.وی افزود :درحال حاضر تمامی اپراتورها دارای سقف واگذاری در سیمکارتهای فعال در شبکه هستند و اگر اپراتوری خارج …

“علی مطهری” در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا  با اشاره به اینکه تمامی اپراتورهای فعال در کشور دارای سقف واگذاری هستند، گفت: شورای اقتصاد پروانه اپراتوری را که سقف واگذاری نداشته باشد، تایید نمی کند.
وی افزود :درحال حاضر تمامی اپراتورها دارای سقف واگذاری در سیمکارتهای فعال در شبکه هستند و اگر اپراتوری خارج از سقف تعیین شده سیمکارت واگذار کند به طور قطع باید رگولاتوری و حتی مجلس با آن برخورد کنند .
وی با بیان اینکه مجلس می تواند به طور مستقیم  و همگام با رگولاتوری وارد عرصه نظارتی شود، گفت:نظارت بر عملکرد و کیفیت شبکه اپراتورها در ابتدا وظیفه سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی است ودر صورت سرپیچی اپراتور ها مجلس  می تواند وارد عرصه نظارت  شود.
وی گفت: فعالیت خارج از پروانه به طور قطع تخلف محسوب می شود و رگولاتوری در صورت تخلف اپراتورها باید طبق قانون با آنها برخورد کند .
مطهری تصریح کرد :در صورتی که اپراتورها بیش از حد مجاز و خارج از فعالیت پروانه اقدام به واگذاری سیمکارت و جذب مشترک کنند باید هرچه سریعتر این مساله مورد پیگیری قرار بگیرد و در صورت نیاز مجلس وارد شده و اقدام های لازم را انجام دهد .
گفتنی است اپراتورها موظف به ارائه اطلاعات مربوط به میزان مشترکان خود به رگولاتوری هستند تا این سازمان بتواند نقش نظارتی خود را به درستی انجام دهد.
اپراتور خارجی ایرانی MTN  ایرانسل تا کنون حدود ۴۰ میلیون شماره واگذار کرده که ظاهراً حدود ۶۰ درصد مشترکین این اپراتور پس از مدتی از استفاده از خدمات این اپراتور انصراف داده و این اپراتور مجبور شده که هم اکنون پنجمین بسته ۱۰ میلیون شماره ای با پیش شماره ۰۹۳۹ را در شبکه اش فعال کند.
چندی پیش شرکت MTN که در آفریقای جنوبی به ثبت رسیده است در سایت رسمی خود اعلام کرد که MTN در ایران حدود ۲۳ میلیون مشترک فعال دارد.
این در شرایطی است که سقف پروانه اپراتور خارجی- ایرانی ایرانسل MTN در ایران ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک فعال تعیین شده است.
۱۸۲/۱۱       

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا