درج خواسته های ایران در قطعنامه اجلاس جهانی CSTD

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجلاس جهانی کمیسیون علم و فناوری برای توسعه به منظور پیگیری عملکرد پنج ساله مصوبات اجلاس سران در مورد جامعه اطلاعاتی با حضور مقام های عالی رتبه کشورهای مختلف، سازمان های بین المللی و سازمان های مردم نماد در کشور …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجلاس جهانی کمیسیون علم و فناوری برای توسعه به منظور پیگیری عملکرد پنج ساله مصوبات اجلاس سران در مورد جامعه اطلاعاتی با حضور مقام های عالی رتبه کشورهای مختلف، سازمان های بین المللی و سازمان های مردم نماد در کشور سوئیس برگزار شد.
بررسی پیشرفت های صورت گرفته در اجرا و پیگیری دستاوردهای اجلاس سران در مورد جامعه اطلاعاتی درسطح منطقه و جهان و همکاری سطح بالا در ارتباط با سیاست عمومی مربوط به اینترنت از جمله موضوعات مطرح در این اجلاس محسوب می شود.
از دیگر موضوعات مطرح شده در اجلاس جهانی کمیسیون علم و فناوری برای توسعه می توان به “جنسیت و علم و فناوری” و موضوعات دارای اولویت در این کمیسیون نظیر پیشرفت و نوآوری در سازو کار مالی موجود و فنآوری های جدید و نوظهور اشاره کرد.
این گزارش حاکی است، مهندس عبدالمجید ریاضی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات، به عنوان نماینده ایران در این اجلاس تصریح کرد: می بایست یک نگرش جامع به سمت جهانی غیر تبعیض آمیز و دسترسی عادلانه به فناوری های اطلاعات، ارتباطات و نیز دانش های مربوط در سطح عالم پذیرفته و اجرا شود.
وی ادامه داد: به واسطه این موضوع کشورهای در حال توسعه می توانند از استعدادها و ظرفیت های خود برای حضور فعال در تمام زمینه های جامعه اطلاعاتی استفاده کنند.
مهندس ریاضی حاکمیت اینترنت و منابع اساسی آن را از موضوعات مهم دانست و گفت: تاکنون توسعه های مثبتی شامل اقدامات پشتیبانی از کمیته فنی که روی نام های دامنه سطح بالای کد کشوری به زبان های مختلف کار می کند از سوی موسسه آیکان صورت گرفته اما نیاز است که یک راه هدفمند و موثرتر در پیش گرفته شود تا فعالیت های صورت گرفته را نهایی کند.
۱۱۷/۱۱
 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا