نرم افزارهای هولوگرام دار می شوند

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، عیسی زارع پور ازهماهنگی وزاررتخانه هاب ارشاد و بازرگانی برای ساماندهی این بازار خبر داد و گفت: از این پس در جهت حمایت از مصرف کننده، نرم افزارهای داخلی ، کارخانه ای می شوند. وی با بیان اینکه برای ساماندهی این بازار در ابتدا  درصدد شناسنامه‌دار کردن همه نرم افزارها …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، عیسی زارع پور ازهماهنگی وزاررتخانه هاب ارشاد و بازرگانی برای ساماندهی این بازار خبر داد و گفت: از این پس در جهت حمایت از مصرف کننده، نرم افزارهای داخلی ، کارخانه ای می شوند.
 وی با بیان اینکه برای ساماندهی این بازار در ابتدا  درصدد شناسنامه‌دار کردن همه نرم افزارها در داخل کشورهستیم،افزود: به کارخانه‌هایی که به صورت عمده به تکثیر سی دی می پردازند ،ابلاغ شده تنها با ارایه گواهینامه معتبر دولتی مجاز به تکثیرسی دی هستند
به گفته وی در حوزه نرم افزارهای وارداتی نیز قانون همچون نرم افزارهای داخلی  خواهد شد.
 زارع درخصوص صادرات نرم افزار اظهار کرد: در حوزه نرم افزار ظرفیت‌های خوبی  درکشور وجود دارد ولی  مسوولان کمتر به اهمیت آن پی برده‌اند وباید برای ساماندهی  این حوزه حساسیت بیشتری در بین  مسولان ایجاد شود.
وی با بیان اینکه  این نهاد مجموعه ای  ازحمایت ها  رااز شرکتهای تولید و صادر کننده  نرم‌افزار پیش بینی کرده، تصریح کرد: ‌تا کنون هشت هزار مراجعه داخلی و خارجی برای شناسنامه‌دار شدن نرم افزارها صورت گرفته که دو هزار  و ۷۰۰ گواهینامه صادر شده وموارد باقی مانده ،نیاز به اصلاح  دارد.
 زارع پور همچنین از راه‌اندازی شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این شبکه با ۵۰۰ مرکز دیجیتال در سراسر کشور به عرضه محصولات فرهنگی مجوزدار با تخفیف ویژه خواهد پرداخت. 
 وی  در تشریح چهارمین  جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجتال   گفت: این نمایشگاه  از هفدهم  مهرماه  تا روز بیست و چهارم  مهر ماه جاری با مشارکت سازمان  سازمان ها و دستگاه های دولتی و نیز مشارکت بخش غیر دولتی در محل مصلی بزرگ تهران برگزار می شود.
 به گفته زارع پوردر این نمایشگاه آخرین محصولات  رسانه های دیجیتال تولید شده  در داخل کشورعرضه خواهد شد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود با توجه  به روند رو به رشد ثبت موسسات فرهنگی و سیر صعودی  ثبت نرم افزارها  ومحصولات  رسانه ای  دیجتال ، نمایشگاه چهارم گام های  بلندتری را درجهت  پیشرفت و ارتقاء جایگاه کشور در عرصه  فناوری اطلاعات و رسانه های دیجتال  بردارد ،ادامه داد: درهمین راستا  و به منظور ترویج و آموزش فرهنگ سازی استفاده  از رسانه های دیجیتالی  ونیز توسعه دانش مورد نیاز این عرصه نزدیک به ۲۰۰ کارگاه و نشست تخصصی با موضوعات  مختلف در حوزه ICT و رسانه های دیجیتال  برنامه ریزی شده است.
 زارع پور در  خصوص حضور  شرکت های  خارجی   در چهارمین نمایشگاه دیجیتال اظهار کرد:  درحوزه دیجیتال مرز فعالیتها به مرزهای جغرافیایی محدود  نمی شود و گستره فعالیت‌های آنها می‌تواند جهانی باشد.
 وی تصریح کرد: البته در مورد کشورهایی که موضع متخاصم علیه کشورمان لحاظ کرده‌اند، تابع سیاست‌های کلان نظام هستیم و نمایشگاه وزارت امور خارجه یکی از همراهانمان است که در این زمینه به ما مشورت می دهد.
رئیس مرکزتوسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد،
 بخش های اصلی نمایشگاه را نرم افزارهای رسانه ای، تلفن همراه، بازی های رایانه ای ،پایگاه اینترنتی و بلاگ ها ، هنرهای دیجیتال ، فن آوری و نوآوری در رسانه های دیجیتال  دانست وبخش های جانبی   قسمت های بین الملل، بخش ویژه شهر دیجیتال ،نشست و کارگاه های آموزشی، رسانه های دیجیتال در آیینه  هنر، موسسات ارائه دهنده خدمات رسانه های دیجیتال ، سازمان ها ی استان  و مسابقات  معرفی کرد.
وی  جریان سازی وایجاد بستر مناسب برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی،ملی و اسلامی در حوزه  رسانه های دیجیتال را یکی از  اهداف اصلی بر گزاری این نمایشگاه دانست و گفت:ایجاد جایگاهیی معتبر برای عرضه و ارزیابی رسانه های  دیجیتال  در کشور وفراهم کردن  فضای همدلی و هم افزایی میان پدید  آورندگان آثار در حوزه رسانه های دیجیتال دراین راستا باید محقق شود.
 زارع پور توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه  و ابزارهای دیجیتال  و کاهش هزینه و توسعه دسترسی عمومی به میراث مکتوب تاریخی، علمی ، فرهنگی ، دینی و هنری کشور را از دیگر اهداف این نمایشگاه بر شمرد.
 زارع ایجاد بستر رقابت میان تولید کنندگان رسانه های دیجیتال در جهت رشد، شکوفایی و همچنین رونق بخشی به بازار داخلی و خارجی محصولات ایرانی دراین صنعت  را از دیگر اهداف این نمایشگاه برشمرد.
۱۱۷/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا