گوشی‌های نوکیا با فناوری NFC به بازار می‌آیند

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از جی‌اس‌ام‌آرنا، فناوری ارتباطات نزدیک برد (NFC) هنوز هم از آن محبوبیتی که باید برخوردار نیست اما نوکیا قصد دارد از این فناوری در محصولات خود استفاده کند.تاکنون فناوری NFC با تعداد کمی از تلفن های همراه سازگار بوده اما در سال ۲۰۱۱ همه گوشی های هوشمند نوکیا …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از جی‌اس‌ام‌آرنا، فناوری ارتباطات نزدیک برد (NFC) هنوز هم از آن محبوبیتی که باید برخوردار نیست اما نوکیا قصد دارد از این فناوری در محصولات خود استفاده کند.
تاکنون فناوری NFC با تعداد کمی از تلفن های همراه سازگار بوده اما در سال ۲۰۱۱ همه گوشی های هوشمند نوکیا با استفاده از این فناوری به بازار عرضه خواهند شد.
این موضوع توسط آنسی وانجوکی، مدیراجرایی نوکیا در جلسه ای در فنلاند مطرح شد و اعلام شد که فناوری ارتباطی بی سیم برد کوتاه امکان تبادل اطلاعات را میان دستگاه ها در فاصله ۱۰ سانتی متری فراهم می کند.
فناوری ارتباطی برد کوتاه ترکیبی از رابط کارت هوشمند و یک کارتخوان در یک دستگاه است.
این فناوری به کاربران امکان می دهد که محتواها را میان دستگاه های دیجیتالی به اشتراک بگذارند، صورت حساب های خود را به شکل بی سیم بپردازند یا از دستگاه های تلفن همراهشان به عنوان یک بلیت الکترونیکی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی و پرداخت ها بهره ببرند.
گفته می شود استفاده از فناوری NFC از ضریب امنیتی بیشتری نسبت به بلوتوث برخوردار است.
نوکیا در سال ۲۰۰۹ از یک گوشی با پشتیبانی از فناوری NFC با نام ۶۲۱۶ کلاسیک رونمایی کرد.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا