آنچه باید درباره‌ی سیمکارت اعتباری بدانید

به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیمکارت های اعتباری طبق آنچه که همراه اول اعلاک کرده است، پس از برقراری نخستین تماس خروجی (مکالمه یا پیام کوتاه) فعال می‌شوند؛ سرویس پاسخگوی خودکار به طور دائم از طریق شماره ۴۴۴ آماده ارائه اطلاعاتی مثل «آگاهی از مانده اعتبار، تمدید شارژ، تغییر رمز عبور، …

به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیمکارت های اعتباری طبق آنچه که همراه اول اعلاک کرده است، پس از برقراری نخستین تماس خروجی (مکالمه یا پیام کوتاه) فعال می‌شوند؛ سرویس پاسخگوی خودکار به طور دائم از طریق شماره ۴۴۴ آماده ارائه اطلاعاتی مثل «آگاهی از مانده اعتبار، تمدید شارژ، تغییر رمز عبور، تغییر زبان و اعلام مفقودی (به شرط دارا بودن رمز عبور) است.

شارژ سیمکارت اعتباری همراه به‌صورت استانی است؛ در صورتی که مشترکان شارژ سیمکارت ‌اعتباری را از دفاتر بخش خصوصی تهیه می‌کنند، حتما خرید را از گیشه انجام داده و شخصا شارژ را از مسوول فروش دفتر دریافت کنند و توصیه می‌شود در همان زمان شناسه شارژ را در گوشی خود وارد کنند؛ لازم است که مشترکان شناسه‌های شارژ خود را پس از وارد کردن معدوم کنند تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

ضمنا داشتن شماره سریال شارژ که از طریق این سیستم فروخته می‌شود، به معنی داشتن یک کارت شارژ است، بنابراین در حفظ و نگهداری شماره سریال آن دقت کنید؛ توصیه می‌کنیم خرید شارژ از طریق اینترنت را در زمانی انجام دهید که احتمال قطعی برق و اینترنت در حداقل ممکن باشد تا از خرید ناموفق جلوگیری شود.

* چگونگی افزایش اعتبار

مشترکین همراه اعتباری می‌توانند کد زیر را از چپ به راست در گوشی خود وارد کنند:

# شماره رمز کارت شارژ#* ۱۴۰ * و برای تهیه کارت شارژ به صورت الکترونیکی به سایت www.mci.ir مراجعه شود.

* چگونگی آگاهی از مانده اعتبار:

برای آگاهی از مانده اعتبار نیز لازم است کد زیر را از چپ به راست در گوشی وارد کنند:

# ۱۱ * ۱۴۰ *

چندی پیش در خبرها آمده بود که شارژ مستقیم سیمکارت های اعتباری همراه اول بدون نیاز به وارد کردن رمز شارژ و در مبالغ ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار ریالی ممکن شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کلیه متقاضیان اتوشارژ سیمکارت های اعتباری همراه اول، می‌توانند ضمن مراجعه به وب سایت ویژه اتوشارژ سیمکارت های اعتباری همراه اول به نشانی www.autocharge.ir و با وارد کردن شماره سیمکارت اعتباری همراه اول مورد نظر خود، مقدار اتوشارژ را از میان یکی از ارقام ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰هزار ریالی انتخاب و با پرداخت آنلاین از طریق یکی از کارت‌های شبکه بانکی کشور، به طور مستقیم سیمکارت اعتباری همراه اول مورد نظر خود را شارژ کنند.

براساس این گزارش، با استفاده از سرویس اتوشارژ سیمکارت های اعتباری همراه اول، دیگر نیازی به وارد کردن رمز شارژ از طریق کدهای دستوری نبوده و بلافاصله پس از پرداخت، مبلغ شارژ خریداری شده مستقیما به حساب سیمکارت اعتباری همراه اول مورد نظر منتقل می‌شود.

فروش بی‌واسطه و با قیمت مصوب، امنیت و اطمینان خاطر به دلیل خرید مستقیم شارژ از همراه اول و همچنین امکان شارژ کلیه سیمکارت های اعتباری همراه اول در هر لحظه و هر کجا از جمله مزایای استفاده از سرویس اتوشارژ اعلام شد.

در هر حال مشترکان باید هنگام خرید هرگونه سیمکارت کارکرده به دفتر خدمات مشترکین مراجعه کرده، قبض میان دوره‌ای تهیه و آن را با فروشنده تسویه کنند تا در آینده پول مکالمه دیگران را نپردازند و اگر خریدار هستند نیز سند را به نام خود تنظیم کنند تا احتمالا یک سیمکارت به چند نفر فروخته نشود.

هرگونه خرید و فروش سیمکارت با هر شکل و شرایطی چنانچه تحت ضوابط و دستورالعمل دفاتر خدمات ارتباطی صورت نپذیرد، از تعهد شرکت ارتباطات سیار خارج است و هنگام خرید سیمکارت تلفن همراه از فعال بودن آن در حضور فروشنده اطمینان حاصل کرد و توصیه می‌شود جهت هماهنگی نام و آدرس فروشنده تلفن همراه را نزد خود مشترک نگهداری شود.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا