مخابرات هنوز تخلف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دیشب در گفتگو با خبرنگاران افزود: دولت نهم در راستای ترویج استفاده از حروف فارسی در ارسال پیامک امکانی را فراهم آورد تا قیمت پیامک‌های فارسی ارزان‌تر از تعرفه پیامک‌های لاتین باشد.وی افزود: این در حالی است که طبق مصوبه هیئت دولت مخابرات موظف …

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دیشب در گفتگو با خبرنگاران افزود: دولت نهم در راستای ترویج استفاده از حروف فارسی در ارسال پیامک امکانی را فراهم آورد تا قیمت پیامک‌های فارسی ارزان‌تر از تعرفه پیامک‌های لاتین باشد.
وی افزود: این در حالی است که طبق مصوبه هیئت دولت مخابرات موظف بود تا با برطرف کردن و اصلاح سیستم فنی لازم زمینه کاهش قیمت‌ها را فراهم آورد.
پورمحمدی اضافه کرد: زبان فارسی یک اصل برای کشورمان است به همین دلیل متخصصان باید تلاش کنند تا زیرساخت ها و سیستم‌های لازم برای استفاده از الفبای فارسی در سیستم‌های مخابراتی از جمله پیامک، اینترنت و اینترانت فراهم شود.

*هشدار سازمان بازرسی کل کشور نسبت به فقدان راهبرد جامع انرژی در کشور
پورمحمدی از تهیه گزارشی با عنوان بررسی ضرورت‌ها، مبانی و الزامات تدوین راهبرد انرژی کشور خبر داد.
وی از تهیه گزارشی با عنوان «بررسی ضرورت‌ها، مبانی و الزامات تدوین راهبرد جامع انرژی کشور» خبر داد و گفت: ‌این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای که به منظور داشتن استراتژی در حوزه انرژی تهیه شده برای کشوری که بیشترین اتکایش به این صنعت است ضروری می‌باشد.
پورمحمدی با بیان این‌که حجم زیادی از اطلاعات و شاخص‌ها در این گزارش وجود دارد، افزود: در تهیه این گزارش از مجموعه تحلیل‌ها، ‌گزارش‌ها و مطالب سنوات گذشته سازمان بازرسی کل کشور و نیز مشورت با چند گروه توانمند کارشناسی کشور استفاده شد و ظاهراً این نخستین مطلب جمع‌بندی شده در این زمینه، طی ۱۰۰ سال اخیر است.

*گزارشی از وزارت نفت نداده‌ایم
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که در خصوص ارسال گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای سازمان بازرسی کل کشور درباره وزارت نفت پرسید، اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور گزارشی ۴۰۰ صفحه‌ای را از وزارت نفت نداده است، این گزارش مربوط می‌شود به استراتژی کشور در حوزه انرژی است.
وی در خصوص اهداف نگارش این گزارش گفت: کشوری مانند ایران اسلامی که تاریخ صنعت، دیوان سالاری و عملکرد اقتصادی‌اش متاثر از نفت است متاسفانه پس از ۱۰۰ سال هنوز استراتژی جامعی در حوزه انرژی ندارد.
پورمحمدی افزود: این استراتژی جامع انرژی در حالی از سوی سازمان بازرسی کل کشور انجام شد که این وظیفه ارگان های و دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌ریز است، ولی به دلیل وجود اطلاعات مناسب در بازرسی کل کشور این اقدام را انجام دادیم که خوشبختانه مورد استقبال مجلس و دولت قرار گرفت.

*معرفی پرتخلف ترین و سالم‌ترین دستگاه اجرایی کشور
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص اعلام پرتخلف‌ترین و سالم‌ترین دستگاه اجرایی کشور اظهار داشت: الان نه سازمان بازرسی کل کشور و نه هیچ دستگاه نظارتی نمی‌تواند سالم‌ترین و پرتخلف‌ترین‌ها را اعلام کنند چرا که تور نظارتی آنها بر تمام دستگاه‌ها سایه ندارد.
وی تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور تلاش دارد تا همزمان با روز مبارزه جهانی با فساد در آذرماه امسال با تاسیس دبیرخانه دائمی شورای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور، سالم‌ترین‌ها و پرتخلف‌ترین‌ها را اعلام کند.
پورمحمدی تاکید کرد: در حال آماده کردن ساز و کارها برای ارزیابی دقیق و اعلام آنها در کشور هستیم.

*نظری در رابطه با وضعیت دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی ندارم
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی از دید سازمان بازرسی کل کشور گفت: با توجه به اینکه اطلاع دقیقی از وضعیت دستگاه‌های اجرایی استان ندارم به همین دلیل نمی‌توانم نسبت به وضعیت استان گزارش دهم.
وی تاکید کرد: هر کسی نظرات شخصی دارد ولی ما با توجه به اینکه بر صندلی سازمان بازرسی کل کشور نشسته‌ایم نمی‌توانیم نظر شخصی بدهیم و باید منطبق بر سند سخن بگوییم.

*در مبارزه با فساد باید هماهنگ و منسجم عمل کرد
پورمحمدی با برشمردن نتایج و تأثیرات اقدامات هماهنگ و منسجم در مبارزه با فساد گفت: حرکت‌های پراکنده و گسسته از هم در مبارزه با فساد، نه‌تنها به نتایج مطلوب نمی‌انجامد بلکه ضمن هرز بردن منابع و توان دستگاه‌ها، انتظارات را برآورده نمی‌سازد و متخلفان را نیز جری می‌کند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: این شورا در راستای فرمان مقام معظم رهبری برای مبارزه با فساد و به منظور همراهی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های نظارتی سه‌قوه ایجاد شده است.
رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی کشور خاطرنشان کرد: هدف شورای دستگاه‌های نظارتی کشور کمک به مدیریت کشور، هم‌افزایی و جلوگیری از هرز منابع است و در اقداماتی که این شورا انجام می‌دهد تا حد امکان سعی می‌شود که گرفتار تشریفات و امور شکلی و صوری قضایا نشویم.
وی ادامه داد: آنچه برای ما مهم است این است که با اراده، اعتماد به هم و عمل مشترک، اقدامات و کارهای محکم و تأثیرگذار در جامعه انجام دهیم.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا