گروه فوریتهای امداد رایانه ای ( گوهر ) زیرساخت راه اندازی خواهد شد

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل- مهندس آریانیان معاون فناوری ارتباطات با اعلام این خبر افزود : این گروه با هدف ارائه خدمات امنیتی با شکل بومی ، ایجاد شده و به دنبال این است که بتواند در مواقع نیاز به عنوان تکیه گاه امنیتی …

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل- مهندس آریانیان معاون فناوری ارتباطات با اعلام این خبر افزود : این گروه با هدف ارائه خدمات امنیتی با شکل بومی ، ایجاد شده و به دنبال این است که بتواند در مواقع نیاز به عنوان تکیه گاه امنیتی شرکت ارتباطات زیرساخت عمل نماید .
وی اضافه کرد : در حال حاضر فاز اول این پروژه توسط کمیته اجرایی با موضوع شناخت وضعیت موجود شبکه زیرساخت به پایان رسیده و پروژه وارد فاز دوم اجرا شده است .
مهندس آریانیان در خصوص ارتباط CERT با دیگر پروژه های امنیتی مثل SOC گفت : مرکز CERT با سایر مراکز امنیتی شرکت همچون SOC تعامل دارد و اطلاعات حاصل از این مرکز ، ورودی CERT محسوب می شود که بر اساس طرح جامع امنیت شرکت تدوین شده است .
وی همچنین از پروژه Telecom-ISAC به عنوان پروژه بعدی شرکت ارتباطات زیرساخت در زمینه امنیت شبکه نام برد.
گفتنی است کلمه ” گوهر ” به عنوان لفظ فارسی CERT و در شکل اختصاری کلمات ” گروه واکنش هماهنگ رخداد ” مورد استفاده قرار می گیرد .
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا