دستمزد کارکنان شرکت مخابرات لرستان شرکت کاهش یافت

کارکنان شرکت مخابرات استان لرستان که در چارچوب قانون کار و به صورت قراردادی وپیمانکاری مشغول به کار هستند می‌گویند دستمزدهای آنان با تصمیم هیات مدیره شرکت به طور چشمگیری کاهش یافته است.یکی از این کارگران درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: به موجب بخشنامه صادره شده از ابتدای خردادماه دستمزدکارکنان شرکت مخابرات استان لرستان به …

کارکنان شرکت مخابرات استان لرستان که در چارچوب قانون کار و به صورت قراردادی وپیمانکاری مشغول به کار هستند می‌گویند دستمزدهای آنان با تصمیم هیات مدیره شرکت به طور چشمگیری کاهش یافته است.
یکی از این کارگران درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: به موجب بخشنامه صادره شده از ابتدای خردادماه دستمزدکارکنان شرکت مخابرات استان لرستان به میزان ۱۵ درصد کمتر از تعرفه‌های سال ۸۸ محاسبه و پرداخت خواهد شد.
وی افزود: از میان کارگران شایع است که این تصمیم با هدف صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های اضافی توسط اعضای هیات مدیره اتخاذ شده است و به همین دلیل از ابتدای هفته جاری تمامی کارکنان به صورت پاره وقت مشغوب به‌کار شده‌اند.
حداقل ۹۹۹ نفر در چارچوب قانونکار به‌عنوان کارگر دراستخدام پیمانکارطرف قرارداد شرکت مخابرات استان لرستان هستند که مطابق بخشنامه حقوق و دستمزد شورای عالی کار دستمزد حقوق آنها باید بر مبنی دستمزد پایه ۳۰۳ هزار تومان در هر ماه محاسبه و پرداخت شود.
هیات مدیره شرکت مخابرات استان لرستان در حالی تصمیم به کاهش دستمزد کارکنان قراردادی و پیمانی مشاغل دراین شرکت گرفته است که به موجب قانون‌کار خودداری کارفرما از اجرای مصوبه حداقل مزد شورای عالی کار و پرداخت مزد کمتر از حداقل تعیین شده تخلف تلقی شده و مستوجب مجازات است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا