۳۲ مصوبه برای توسعه ICT در خرمشهر

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا ، مهندس تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی ،ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: تکمیل رینگ سراسری فیبرنوری اهواز- خرمشهر – بصره به میزان ۶۰ کیلومتر و ایجاد و ساماندهی سایت زیرساخت در شلمچه از جمله این مصوبات محسوب …

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا ، مهندس تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی ،ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: تکمیل رینگ سراسری فیبرنوری اهواز- خرمشهر – بصره به میزان ۶۰ کیلومتر و ایجاد و ساماندهی سایت زیرساخت در شلمچه از جمله این مصوبات محسوب می شود.
وی افزود: با اجرای این طرح، بستر خوبی برای رساندن پهنای باند مناسب به این شهر فراهم می شود و قطعی امکانات مخابراتی به دلیل رینگ شدن فیبر، منتفی خواهد شد.
مهندس تقی پور خاطر نشان کرد: همچنین از محل اعتبارات USO، دیتای روستاهای سطح استان به منظور راه اندازی کامل دفاتر ICT تأمین و ۱۰ دفتر ICT روستایی برای شهرهای آبادان و خرمشهر تجهیز خواهد شد.
وی ادامه داد: با راه اندازی کابل های دیتا در روستاها، ساکنان در این مناطق می توانند به صورت بر خط(Online) از بانکداری الکترونیکی بهره مند شوند و جوانان این روستاها نیز امکان استفاده از اینترنت را خواهند داشت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: شرکت پست بانک ایران نیز موظف شد، نسبت به تهیه و تأمین دو دستگاه خودپرداز (ATM) و نصب ۴۰ دستگاه پایانه فروش(POS) در دفاتر شهری و فروشگاه های بزرگ خرمشهر و آبادان، اقدامات لازم را انجام دهد.
وی خاطر نشان کرد: بهنگام سازی کد پستی در مناطق شهری خرمشهر، آبادان و بازسازی ساختمان پست آبادان از دیگر مصوبات جلسه صبح امروز شورای معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خرمشهر بود.
مهندس تقی پور، با بیان این مطلب که تلاش ها برای استفاده کاربردی از زیرساخت های مهیا شده، آغاز شده است، گفت: تجهیر ادارات و مدارس دولتی، توسعه سلامت الکترونیکی و افزایش بهره وری در اداره ها با تجهیز اتوماسیون اداری، از جمله تصمیمات اخذ شده در این حوزه محسوب می شود.
وی ادامه داد: با بهسازی و نوسازی که در شبکه سوئیچ این شهرهاانجام می شود، سرویس های ارزش افزوده جدید به مردم این شهرها قابل ارائه خواهد بود.
وی تاکید کرد: همچنین، با تکمیل توسعه شبکه کابل این شهرها، امکان واگذاری سریع و به روز تلفن ثابت در این دو شهر برای هموطنانمان ایجاد خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با برق رسانی به دو سایت نلفن همراه(BTS) باقی مانده، تمامی جاده های منتهی به دو شهر آبادان و خرمشهر، از پوشش کامل تلفن همراه بهره مند خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه شورای معاونان وزارت ارتباطات به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و به منظور قدردانی حضوری مدیرانی مجموعه وزارت از جانفشانی های مردم این شهر برگزار شد و مصوبات این جلسه نیز خاص شهرهای آبادان و خرمشهر است.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا