کارخانجات مخابراتي ايران متقاضي حضور درمزايده اپراتور سوم است

ابراهيم مطلع در گفت وگو با خبرنگار موبنا  با بيان اين که ” کارخانجات مخابراتي ايران يکي از متقاضيان حضور در مزايده اپراتورسوم  است” ،اظهار داشت : در حال حاضراسناد مزايده اپراتور سوم  توسط کارخانجات مخابراتي ايران  خريداري شده  است.وي تصريح کرد:  کارخانجات مخابراتي  درحال  هماهنگي با کنسرسيوم  هاي مختلف است و در صددبوده تا  …

ابراهيم مطلع در گفت وگو با خبرنگار موبنا  با بيان اين که ” کارخانجات مخابراتي ايران يکي از متقاضيان حضور در مزايده اپراتورسوم  است” ،اظهار داشت : در حال حاضراسناد مزايده اپراتور سوم  توسط کارخانجات مخابراتي ايران  خريداري شده  است.
وي تصريح کرد:  کارخانجات مخابراتي  درحال  هماهنگي با کنسرسيوم  هاي مختلف است و در صددبوده تا  به طور جدي در اين مزايده شرکت کند.
مطلع در خصوص سهامدار خارجي گفت: پس از بررسي هاي  نهايي ،  شريک خارجي خود را اعلام مي کنيم .
وي مزايده اپراتور سوم را فرصت مناسبي در حوزه تلفن همراه کشور دانست ، ولي در عين حال گفت که وجود سه اپراتور تلفن همراه، رقابت در اين  مزايده را تا حدودي دشوار مي کند.
وي گفت: مرزهاي رقابتي  بايد در مزايده اپراتور سوم تعريف بهتري پيدا کند به گونه اي که  ازلحاظ اجرايي کنترل و نظارت مناسبي صورت گيرد تا نهادهاي  دولتي همچنين  بخش خصوصي برنامه موردنظر خود را اعمال کنند.
مطلع خاطر نشان کرد: درآينده نه چندان دوربا خصوصي شدن  اپراتور اول  رقابت در حوزه تلفن همراه کشور عادلانه و منطقي تر  خواهد شد.
  اين در حاليست که مجري پروژه مزايده اپراتور سوم تلفن همراه، از اتمام مهلت خريد اسناد اين مزايده خبر داده  و اعلام کرده که متقاضيان تنها تا پايان ساعت اداراي روز شنبه  فرصت خواهند داشت تا نسبت به خريد اسناد مزايده اپراتور سوم اقدام کنند.
تاکنون ۱۱ شرکت به صورت ريالي در داخل کشور اقدام به خريد اسناد مزايده کرده اند و دو شرکت نيز به صورت يورو و از طريق مشاور خارجي اين مزايده، نسبت به خريد اسناد اقدام کرده اند.
 از اين ۱۳ شرکت به لحاظ ماهيتي ۱۰ شرکت ايراني و سه شرکت غير ايراني هستند.
۱۱۷/۱۶/۱۵۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا