هفت سال قبل Palm Pre بزرگترین رقیب آیفون بود

به گزارش موبنا، در آن زمان اپراتور AT&T در آمریکا تنها مرکزی بود که گوشی هوشمند آیفون را به فروش می‌رساند و در مقابل شرکت مخابراتی Verizon هم گوشی Storm بلک‌بری را عرضه می‌کرد که البته این محصول فروش بیشتری داشت. با گذشت چند سال اتفاقات مختلفی در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند صورت گرفت و …

به گزارش موبنا، در آن زمان اپراتور AT&T در آمریکا تنها مرکزی بود که گوشی هوشمند آیفون را به فروش می‌رساند و در مقابل شرکت مخابراتی Verizon هم گوشی Storm بلک‌بری را عرضه می‌کرد که البته این محصول فروش بیشتری داشت.

با گذشت چند سال اتفاقات مختلفی در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند صورت گرفت و سرانجام رقبای اصلی آیفون از جمله گوشی‌های ساخته شده در شرکت‌های بلک‌بری، نوکیا و Palm به طور کامل از عرصه رقابتی کنار گذاشته شدند.

در فصل چهارم سال ۲۰۰۸ میلادی شرکت مخابراتی T-Mobile نخستین گوشی هوشمند اندرویدی جهان را با نام T-Mobile G1 عرضه کرد که این محصول ساخت شرکت HTC بود و در آن زمان هیچ کس نمی‌دانست که قرار است اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل موبایلی جهان شود.

در مقابل، رقبای سرسخت‌تری آن روزها فعالیت می‌کردند. در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۰۹ در جریان برگزاری نمایشگاه CES از گوشی هوشمند Palm Pre به عنوان یک از قوی‌ترین گوشی‌های موجود در بازار جهانی رونمایی شود که این محصول مبتنی بر سیستم عامل webOS فعالیت می‌کرد و آیفون اپل توان رقابت با آن را نداشت.

این گوشی هوشمند نمایشگر لمسی ۳.۱ اینچی با کیفیت ۳۲۰ در ۴۸۰ پیکسل را در خود جا داده بود که این نمایشگر فناوری چند-لمسی را شامل می‌شد و کاربر از این طریق می‌توانست به کمک دو انگشت خود می‌توانست اندازه تصاویر را تغییر دهد. البته طوری نکشید که شرکت Palm فروخته شد و همین مسئله باعث شد تا گوشی‌های هوشمند آن برای همیشه از این بازار خارج شوند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا