آملی‌لاریجانی، موحدی‌کرمانی، امامی‌کاشانی، عارف، مهرعلیزاده و کواکبیان ثبت‌نام کردند

محمدرضا عارف پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس با حضور در محل استقرار خبرنگاران در ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: ما می‌خواهیم با جدیت کار را دنبال کنیم. مهم‌ترین کار رسانه‌ها تشویق مردم برای مشارکت است که باید جدی‌تر از گذشته با هدف مشارکت حداکثری مردم وارد شوند و اجازه دهیم همه سلیقه‌های نظام فرصت …

محمدرضا عارف پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس با حضور در محل استقرار خبرنگاران در ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: ما می‌خواهیم با جدیت کار را دنبال کنیم. مهم‌ترین کار رسانه‌ها تشویق مردم برای مشارکت است که باید جدی‌تر از گذشته با هدف مشارکت حداکثری مردم وارد شوند و اجازه دهیم همه سلیقه‌های نظام فرصت ارایه نظرات خود را داشته باشند. ما نیاز به مشارکت مردم داریم. ما خلق حماسه‌ای پرشکوه‌تر از انتخابات ۹۲ را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. عارف همچنین گفته است: اصرار داریم آن ۲۷‌درصدی که به هر دلیلی در انتخابات ‌سال ۹۲ حضور پیدا نکرده‌اند برای انتخابات ‌سال‌جاری تشویق شوند و به صحنه بیایند که این هدف قطعا مهم‌تر از این است که یک فردی از جریانی پیروز شود یا نشود که اگر این اتفاق رخ دهد همه جریان‌های سیاسی پیروزند.
رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به این‌که در صورت پیروزی در مجلس چه کمکی به‌عنوان یک نماینده به دولت برای بهبود اوضاع اقتصادی می‌کنید٬ خاطرنشان کرد: امیدواریم در دو، سه هفته آینده برنامه راهبردی خود را ارایه دهیم که در صورت ورود به مجلس چه کنیم٬ اما مجلس در کنار دولت باید با اتکا به کل نیروهای فعال در اقتصاد در بهبود و رشد اشتغال و خروج از رکود برنامه‌ها را دنبال کند. عارف همچنین درباره نقش رسانه ملی برای دعوت از چهره‌های مختلف سیاسی در برنامه‌های تلویزیونی گفت: رسانه ملی باید کاری کند که دیدگاه‌های مختلف حضور داشته باشند؛ چراکه برنامه‌های یک‌سویه با تجربه‌ای که از قبل وجود دارد نه‌تنها جوابگو نیست، بلکه به نفع آن جریان هم نخواهد بود، پس بهتر است رسانه ملی دادن تریبون به جریان‌های مختلف را در دستورکار خود قرار دهد. رئیس شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درخصوص حملاتی که به نشست‌های اصلاح‌طلبان صورت می‌گیرد، گفت: تجربه گذشته نشان می‌دهد جریان‌های تندرو نمی‌توانند با اصرار به نتایج مدنظر خود برسند و اگر نظرسنجی صورت بگیرد، خواهیم دید که همین اتفاقات جزیی نیز برای آنها نتیجه معکوس داشته است. روز گذشته همچنین مرتضی اشراقی از نوادگان حضرت امام‌خمینی(ره) و فرزند مرحوم آیت‌الله شهاب‌الدین اشراقی و سرکار خانم صدیقه خمینی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران ثبت‌نام کرد.
مصطفی کواکبیان هم ثبت‌نام کرد
مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری نیز روز گذشته با حضور در وزارت کشور برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد. کواکبیان پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به تشریح ویژگی اساسی و مهم انتخابات این دوره پرداخت و اظهار داشت: حق‌الناس بودن به‌عنوان یکی از موضوعات مهم راهبردی و استراتژیک باید از سوی تمام دستگاه‌های نظارتی، تبلیغاتی و اجرایی که به فعالیت مشغول‌اند مهم انگاشته شود. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر این‌که در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای سیاستگذاری انتخابات به لیست واحدی در سراسر کشور خواهیم رسید، گفت: تمام سعی خود را بر این گذاشته‌ایم که مطالبات بر جای مانده را با پیروزی در انتخابات تحقق دهیم و تغییراتی را ایجاد کنیم که به نوعی خانه‌تکانی در مجلس ایجاد شود. کواکبیان که در دور گذشته نتوانست از حوزه سمنان به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند، روز گذشته اعلام کرد که از حوزه تهران، ری و شمیرانات برای ورود به مجلس رقابت می‌کند.
ثبت‌نام وزرای احمدی‌نژاد
در انتخابات مجلس
محمدحسن طریقت‌منفرد، محمد عباسی، پرویز کاظمی، سیدمحمد حسینی و لطف‌الله فروزنده سیاستمدارانی بودند که تا پیش از دولت احمدی‌نژاد کمتر نامشان در عرصه سیاست مطرح شده بود. روز گذشته اما همین وزرای احمدی‌نژادی ارتباطشان با رئیس دولت‌های نهم و دهم را انکار کرده و گفتند که از سوی جبهه یکتا در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند. بر این اساس حسینی، وزیر سابق ارشاد در پاسخ به این‌که آیا از طیف رئیس دولت سابق به انتخابات ورود پیدا کرده یا خیر، گفت: احمدی‌نژاد که اصلا به انتخابات مجلس دهم ورود پیدا نمی‌کند و اکنون علاوه بر من تعداد دیگری از وزرای دولت‌های نهم و دهم جدای از او به انتخابات می‌آیند. حسینی گفت: بنده به‌عنوان هیأت موسس جبهه گفتمانی یکتا هستم که هیچ رابطه تشکیلاتی با احمدی‌نژاد ندارد.
ثبت‌نام مهرعلیزاده در انتخابات
محسن مهرعلیزاده پس از ثبت‌نام با حضور در محل استقرار خبرنگاران گفت: بعد از برگزاری انتخابات ۹۲ دولت تدبیر کار خود را آغاز کرد و گرایش خوبی نسبت به این حرکت در عامه مردم دیده شد. او همچنین گفته است: مردم در فاصله دوساله از وعده‌های دولت درخصوص مسائل مشخصی ازجمله مذاکره با ١+٥ و تعامل‌های بین‌المللی شاهد تحقق بودند و دولت به شکل موفقیت‌آمیزی توانسته است از عهده این وعده برآید. روز گذشته صادق خرازی هم که دو تن از اعضای حزب ندا را برای ثبت‌نام در انتخابات همراهی می‌کرد گفت که برای ثبت‌نام نیامده و در انتخابات قصد سورپرایز خبرنگاران را دارد. وی در پاسخ به این سوال که خودش در کدام انتخابات و از کدام حوزه انتخابیه قصد کاندیداتوری دارد؟ گفت: فعلا چیزی نمی‌گویم و قصد سورپرایز دارم. با همه اینها خرازی دقایقی بعد در جمع خبرنگاران حاضر شد و به ارایه توضیحاتی پرداخت که با اعتراض مسئولان ستاد همراه شد که وقتی قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارد نباید پاسخ سوالات را بدهد.
ثبت‌نام موحدی‌کرمانی و علی فلاحیان
در انتخابات خبرگان
انتخابات خبرگان رهبری هم روز گذشته شاهد ثبت‌نام چهره‌های شاخصی بود که از آن میان می‌توان به ثبت‌نام آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه از مازندران و آیت‌الله موحدی کرمانی از تهران اشاره کرد.  علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات و نماینده فعلی مجلس خبرگان رهبری هم روز گذشته در دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی توأمان ثبت‌نام کرد و درعین‌حال آیت‌الله امامی کاشانی نیز از طریق فرستادن نماینده خود در انتخابات خبرگان از حوزه تهران نام‌نویسی کرد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا