حمله تند وزیر راه به شیوه قیمت گذاری

هرچند که تا این لحظه افزایش قیمت بلیت قطار به بعد موکول شده اما این موضوع پیامدهای بسیاری برای فعالان بخش ریلی داشته است. عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی که روز گذشته در مراسم بزرگداشت هفته حمل‌ونقل سخن می‌گفت، با بیان این‌که سازمان حمایت باید منحل شود، گفت: عده‌ای درکشور به دنبال این هستند تا روش‌های …

هرچند که تا این لحظه افزایش قیمت بلیت قطار به بعد موکول شده اما این موضوع پیامدهای بسیاری برای فعالان بخش ریلی داشته است. عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی که روز گذشته در مراسم بزرگداشت هفته حمل‌ونقل سخن می‌گفت، با بیان این‌که سازمان حمایت باید منحل شود، گفت: عده‌ای درکشور به دنبال این هستند تا روش‌های کمونیستی و سوسیالیستی را دراقتصاد اجرا کنند و قیمت‌گذاری داشته باشند.  او با اشاره به این‌که بدهی دولت به مجموعه اقتصاد ملی کشور بیش از ۳۸۱‌هزار‌میلیارد تومان است، گفت: این نشان می‌دهد که اقتصاد کشور با یک چالش بسیار بزرگ روبه‌رو است که در سایر بخش‌ها سایه افکنده است.
وی افزود: وقتی گفته می‌شود که حداقل ۱.۷برابر میزان دارایی‌ها، حجم بدهی دولت است، شرایط مالی بد دولت مشخص می‌شود. اینها واقعیت‌هایی است که در بخش اقتصادی وجود دارد و صنعت حمل‌ونقل ریلی ایران هم از این مشکلات مستثنی نیست. آخوندی افزود: از برنامه اول توسعه بحث می‌شود که برای توسعه کشور باید نظام قیمت‌گذاری جمع شود، زیرا اینها یادآور نظریه‌های سوسیالیستی و مارکسیستی است. وی با اشاره به این‌که ۲۵‌سال است که می‌گویند این نظام باید جمع شود اما هنوز این داستان‌ها مانع توسعه است، اظهار داشت: اگر دنبال حمایت از مصرف‌کننده هستیم، باید این کار را از طریق افزایش عرضه و خدمات اجرا کنیم، اما این‌که پیرو مکتب مارکسیسم باشیم و قیمت‌گذاری کنیم، حمایت از مصرف‌کننده نیست.
وی اضافه کرد: تاکنون ندیدیم که سازمان حمایت، از مصرف‌کننده حمایت کند و امیدواریم در برنامه ششم توسعه با همکاری مجلس این سازمان منحل شود و بساط این دستگاه‌ها جمع شود تا بتوان در این مملکت کار کرد.
وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام این‌که برخی با سوسیالیسم و کمونیسم سنگ حمایت از مصرف‌کننده را می‌زنند، گفت: مسلمانان دست در جیب دیگران نمی‌کنند.
آخوندی با تأکید بر این‌که برخی‌ها می‌خواهند برای اموال مردم قیمت‌گذاری کنند، عنوان کرد: این کار را طبق کدام قانون انجام می‌دهند؟ کدام قانون اجازه داده که آنها برای بخش خصوصی قیمت‌گذاری کنند؟
وی با تأکید بر این‌که به هیچ‌وجه نباید دلسرد شویم، توضیح داد: ما مصمم هستیم که ایران باید توسعه یابد و معدل سهم عمومی ایران هم به سمت توسعه است. بنابراین کسی به دنبال این کارهای عوام‌گرایانه نیست.
وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: باید از حرکات عوام‌گرایانه جدا شد و به سمت توسعه و استحکام پیش برویم، زیرا ما موظفیم تا ایران را آباد کنیم و از بادها نمی‌لرزیم. وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام این‌که همه می‌دانیم که چگونه در قالب خصوصی‌سازی بر ۱۰۰‌میلیارد دلار سرمایه بنگاه‌های دولتی چوب حراج زده شد، اظهار داشت: باید به اقداماتی که انجام می‌دهیم، ایمان داشته باشیم و با عزم راسخ به دنبال اهدافمان برویم.
وزیر راه‌وشهرسازی با تأکید بر این‌که آنچه موجب توسعه بخش خصوصی می‌شود، رقابت است، افزود: من موافق ایجاد نهادهای موازی در بخش ریلی نیستم. پس از ۸۰سال، راه‌آهن حومه درحال جا افتادن درکشور است. پس از اجرای برجام و برداشته‌شدن تحریم‌ها، ما موفق می‌شویم تا نیاز خود را از بازارهای مالی جهانی تأمین کنیم.
وزیر راه‌وشهرسازی افزود: در این بخش می‌توانیم وارد لیزینگ حمل‌ونقل ریلی شویم تا از این طریق ناوگان افزایش پیدا کند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا