همایش تبیین راهکارهای توسعه شبکه توزیع محتوا بر بستر شبکه ملی اطلاعات

تعداد کاربرانی که از محتوا و خدمات مبتنی بر وب دسترسی می‌یابند به صورت نمایی در حال رشد است. این امر باعث نیاز بیشتر به پهنای باند اینترنتی و سیستم‌های میزبانی کننده محتوا شده است. در نتیجه بسیاری از وب‌سایت‌ها به تنهایی قادر به برآورده کردن این نیازمندی‌ها نبوده و نمی‌توانند خدمات خود را با …

تعداد کاربرانی که از محتوا و خدمات مبتنی بر وب دسترسی می‌یابند به صورت نمایی در حال رشد است.
این امر باعث نیاز بیشتر به پهنای باند اینترنتی و سیستم‌های میزبانی کننده محتوا شده است. در نتیجه بسیاری از وب‌سایت‌ها به تنهایی قادر به برآورده کردن این نیازمندی‌ها نبوده و نمی‌توانند خدمات خود را با کیفیت مناسب در اختیار کاربران قرار دهند.
شبکه‌های توزیع محتوا راه حلی برای غلبه بر این مشکلات است. شبکه‌های توزیع محتوا ترکیبی از زیرساخت‌ها و مکانیزم‌های خاص است تا تحویل محتوا و خدمات به صورت مناسب انجام پذیرفته و کاربران کیفیت بهتری را از وب تجربه کنند.
در واقع شبکه‌های توزیع محتوا شامل مجموعه‌هایی از سرورهای پراکنده شده در مناطق جغرافیایی وسیع است که حاوی نسخه‌های همانند شده‌ای از داده‌های مربوط به وب‌سایت‌های مشتریان هستند.
توزیع جغرافیایی این سرورها این امکان را به کاربران می‌دهد که محتوا را از نزدیک­ترین سرور بازیابی کرده و کیفیت بسیار بالاتری را در دریافت محتوا تجربه کنند.
اهداف این همایش عبارت است از تبیین چالش‌ها و راهکارهای پیاده‌سازی شبکه توزیع محتوا در کشور، تبیین راهکارهای مشارکتی دولت با ذینفعان اکوسیستم شبکه توزیع محتوا، تبیین خدمات و کسب و کارهای مبتنی بر شبکه توزیع محتوا در کشور، امکان سنجی الزامات زیرساختی و فنی برای ایجاد شبکه توزیع محتوا، تبیین هزینه و فایده ایجاد شبکه توزیع محتوا در ایران، تبیین اهمیت و استراتژی‌های پیاده سازی شبکه توزیع محتوا در بخش های مختلف کشور، آموزش راه‌حل‌های موجود در حوزه شبکه توزیع محتوا.
این همایش در روزهای ۶ و ۷ دی‌ماه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا