حس امید در چنبره اعراب

البته قرعه ٢ نماینده قطعی دیگر کشورمان هم چندان آسان نیست. کار دشوار ذوبی‌ها در گروه دوم، ذوب‌آهن، لخویا، النصر عربستان و برنده پلی‌آف بین الشباب عربستان و نماینده ازبکستان را پیش‌رو دارد که این گروه هم با هر معیاری برای شاگردان یحیی گل‌محمدی که تجربه لازم برای رقابت در بالاترین سطح آسیا را ندارند، …

البته قرعه ٢ نماینده قطعی دیگر کشورمان هم چندان آسان نیست.
کار دشوار ذوبی‌ها
در گروه دوم، ذوب‌آهن، لخویا، النصر عربستان و برنده پلی‌آف بین الشباب عربستان و نماینده ازبکستان را پیش‌رو دارد که این گروه هم با هر معیاری برای شاگردان یحیی گل‌محمدی که تجربه لازم برای رقابت در بالاترین سطح آسیا را ندارند، دشوار است. ازسوی دیگر تراکتورسازی امید زیادی به نتیجه گرفتن در بازی‌های خانگی دارد تا با کسب ٩ امتیاز در تبریز، آذوقه لازم برای روز مبادا را فراهم کند؛ هرچند روند اخیر تیم تبریزی نشان داده، بازی درخانه برای این تیم چندان تفاوتی با رقابت در زمین رقبا ندارد و تراکتورسازی درخانه تنها میانگین کمتر از ٥٠‌درصد پیروزی در بازی‌هایش را دارد. مگر پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ‌برترتفاوت ایجاد کند.
… و اما سپاهان
لکوموتیو ازبکستان و النصر امارات کنار سپاهان در گروه اول قرار گرفته‌اند و برنده جدال پلی‌اف الاتحاد عربستان و الوحدات اردن هم به این جمع اضافه می‌شود. سپاهان اگر کمی به استانداردهای فصل قبل بازگردد، توان صعود از این گروه را دارد وگرنه نتایج عمدتا ضعیف تیم در فصل جاری، امیدها به صعود در چنبره تیم‌های عربی را بسیار اندک جلوه می‌دهد.
آرزوی نفت
نفت تهران درصورت برتری در پلی‌آف تکراری با الجیش در گروه چهارم کنار الاهلی عربستان، نسف‌قارشی ازبکستان و العین امارات هم‌گروه خواهد شد. العین در آسیا معمولا نتایج خوبی می‌گیرد و برخلاف تصور، نتایج آنها به اوضاع تیم‌ملی کشورشان در جام‌های ملی آسیایی ربطی ندارد! نسف قارشی مانند تمام تیم‌های ازبکستانی سبک فوتبالی قدرتی و متفاوت با تقریبا تمام کشورهای آسیایی دارد. این موضوع برای نفت که غالبا با تاکتیک‌های خودش و نه با توجه به شیوه رقیب وارد میدان می‌شود، مشکل‌ساز خواهد شد. الاهلی به‌عنوان یکی از اضلاع قدرت فوتبال باشگاهی هرچند شاید قدرت الهلال را نداشته باشد، اما توان گرفتن یقه رقبا درخانه‌اش را دارد. درچنین شرایطی ٤ نماینده ما راه دشوار و هیجان‌انگیزی پیش‌رو دارند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا