روند حسابرسی از شهرداری تهران متوقف نشود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در همين باره روند بررسی حسابرسی‌ها در شورای چهارم را استثنایی توصیف کرد و از اعضای شورا خواست بررسی گزارش‌های حسابرسی سازمان های شهرداری تهران را به کمیسیون تلفیق محدود نکنند.«علیرضا دبیر» خطاب به رئيس شوراي شهر تهران گفت: اجازه ندهید روند حسابرسی شهرداری متوقف شود. چرا به دروغ …

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در همين باره روند بررسی حسابرسی‌ها در شورای چهارم را استثنایی توصیف کرد و از اعضای شورا خواست بررسی گزارش‌های حسابرسی سازمان های شهرداری تهران را به کمیسیون تلفیق محدود نکنند.«علیرضا دبیر» خطاب به رئيس شوراي شهر تهران گفت: اجازه ندهید روند حسابرسی شهرداری متوقف شود.

چرا به دروغ به مردم می گوییم در شهرداری تهران شفافیت مالی وجود دارد؟‌ مدت‌هاست شورای شهر به دنبال شفاف‌سازی است و حالا فضایی پیش آمده که شورای چهارم حسابرسی ها را به طور استثنایی بررسی کرده و در همه موضوعات شفاف سازی می کند.اكنون شهرداري حسابرسي را جدي گرفته است چراكه اين كار به نفع مديران شهرداري است.وي تاكيد كرد:كند شدن روند حساب باعث شده معاونان شهردار درباره مدرك تحصيلي حسابرس سوال كنند. شورا به عنوان بالاترین مرجع ناظر بر شهرداری حسابرسان را انتخاب کرده و شهرداری اجازه ندارد دراین باره سوال بپرسد بلکه باید فضای لازم برای استقرار حسابرس  در اختیار آنها قرار دهد تا کارشان را انجام دهند.
در ادامه اين جلسه، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد مسئولیت حسابرسی شرکت ها و سازمان‌های شهرداری تهران از کمیسیون برنامه و بودجه شورا گرفته شود.به گفته «احمد دنیامالی»، طبق قانون اعتراضات فرمانداری پیشینه حقوقی دارد در دوره قبل چون سه کمیسیون در شورا وجود داشت بررسی جواب اعتراض های فرمانداری به کمیسیون برنامه و بودجه می رفت ولی در این دوره لازم است این مسئولیت را به کمیسیون نظارت و حقوقی تفویض کنید. وی اضافه کرد:‌ حتی حسابرسی که موضوعی نظارتی است باید به کمیسیون نظارت و حقوقی واگذار شود.«مجتبي شاكري» ديگر عضو شوراي شهر نيز با تاكيد بر اينكه بايد وظیفه انتخاب حسابرس شهرداری تهران به شورا برگردد اظهارداشت: حسابرس از یک سو باید تابع شورا باشد و از یک طرف تابع شرکت که چنین موضوعی صحیح نیست.وی بر لزوم بازگشت وظیفه انتخاب حسابرس شهرداری تهران به شورای شهر تهران تاکید کرد. «ابوالفضل قناعتي» عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران نيز گفته كه از شركت‌هايي كه شهرداري در آن سهام دارد حسابرسي شود. به گفته وي، بر اساس سهامی که شهرداری در بانک شهر یا شرکت رفاه دارد باید نسبت به حسابرسی از آنجا اقدام شود.در نهايت،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در استقبال از این پیشنهاد اعلام آمادگی کرد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا