یک کشته در آتش‌سوزی بیمارستانی در گرگان

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این‌که بلافاصله با اطلاع به ایستگاه آتش‌نشانی ماموران در محل حاضر شدند و آتش را مهار کردند، گفت:  علت وقوع این حادثه از سوی ماموران آتش‌نشانی در دست بررسی است و قرار است طی ٤٨ ساعت آینده گزارش آن را ارایه دهند. وی اضافه کرد: متاسفانه …

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این‌که بلافاصله با اطلاع به ایستگاه آتش‌نشانی ماموران در محل حاضر شدند و آتش را مهار کردند، گفت:  علت وقوع این حادثه از سوی ماموران آتش‌نشانی در دست بررسی است و قرار است طی ٤٨ ساعت آینده گزارش آن را ارایه دهند. وی اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه، خساراتی نیز به بخش اعصاب و روان (مردان) این بیمارستان وارد شده است. وی اظهار کرد: با تلاش کارکنان بخش و بیمارستان، ١٢ نفر از بیماران بلافاصله به بیرون منتقل شدند که اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت احتمال تلفات بیشتر هم می‌رفت. باباییان گفت: شبیه این حادثه در گذشته نیز رخ داده بود و یکی از بیماران نیز با سیگار بدن خود را سوزانده بود و این حوادث نشان از مشکلات روحی و روانی بیماران این بخش دارد.
مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه افزود: حادثه بامداد جمعه نیز توسط همان فردی که قبلا بدن خود را با سیگار سوزانده بود رخ داده و پیش‌بینی می‌شود وی با کبریت اقدام به آتش زدن تشک پلاستیکی خود کرده است.  باباییان با بیان این‌که این حادثه در دست پیگیری است، خاطرنشان کرد: هنوز خسارات وارده به این بخش برآورد نشده و به‌زودی این موضوع نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد. مرکز آموزشی، درمانی
٥ آذر در‌ سال ١٣١٠ در شهرستان گرگان تاسیس شد و بزرگترین مرکز آموزشی، درمانی استان گلستان محسوب می‌شود. در استان گلستان ٢١ بیمارستان شامل ١٤ بیمارستان دولتی، ٧ بیمارستان خصوصی و ٣ کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی فعال است.
گزارش حادثه
از زبان مدیرعامل آتش‌نشانی گرگان
مدیر عامل آتش‌نشانی گرگان گفت: این آتش‌سوزی در ساعت    ٥٩: ٠٠ دقیقه روز جمعه اتفاق افتاد که ماموران بعد از ٣ دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.
مهدی قره‌قاشی افزود: ماموران آتش‌نشانی به علت حجم بالای آتش به سرعت درخواست نیروی کمکی می‌کنند که از ایستگاه شماره ٣ گرگان خودرو دوم سازمان جهت خاموش کردن آتش نیز در صحنه حضور پیدا می‌کند. وی گفت:  بخش اعصاب و روان بیمارستان ٤ طبقه داشت که آتش‌سوزی در طبقه سوم و در بخش اعصاب و روان آقایان ٢ اتفاق افتاده بود. قره‌قاشی افزود: به علت شعله‌های وسیع، آتش درحال زبانه کشیدن به طبقات بالا بودکه ماموران بعد از یک ساعت و ٣٠ دقیقه تلاش موفق به خاموش کردن آن شدند و یک نفر در این حادثه جان خود را از دست داد. علت آتش‌سوزی و همچنین خسارت‌های وارده درحال بررسی است و در صورت تکمیل شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد. مدیر عامل آتش‌نشانی گرگان گفت: در هر طبقه ١٧ بیمار بستری بود که ماموران با کمک کارکنان بیمارستان با تخلیه اضطراری آنان از تلفات بیشتر جلوگیری کردند. بیمارستان ٥ آذر گرگان بزرگترین مرکز آموزشی، درمانی استان گلستان محسوب می‌شود.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا