کاهش واردات قانونی موبایل به کشور

به گزارش خبرنگار موبنا، این منبع آگاه که از افشای نام خود خودداری کرد در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: به دلیل رکود ایجاد شده در بازار تلفن همراه از چندماه گذشته تا کنون برخی از شرکت های رسمی برای واردات گسترده دست نگه داشته اند. وی افزود: به دلیل نبود تقاضای …

به گزارش خبرنگار موبنا، این منبع آگاه که از افشای نام خود خودداری کرد در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: به دلیل رکود ایجاد شده در بازار تلفن همراه از چندماه گذشته تا کنون برخی از شرکت های رسمی برای واردات گسترده دست نگه داشته اند.
وی افزود: به دلیل نبود تقاضای چندان برای گوشی های موبایل به خصوص گوشی های موبایل شاهد کاهش نمایش گوشی های گارانتی دار در ویترین مغازه ها هستیم.
این منبع آگاه با اشاره به اینکه هم اکنون وضعیت بازار تلفن همراه بی ثابت است، تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده تا واردات و عرضه چندانی در سطح بازار نداشته باشیم و این در حالی است که این نوسانات ارزی موجب افزایش قیمت های این کالای ارتباطی و دیجیتالی در سطح بازار شده است.
در همین حال برخی از کارشناسان و صاحب نظران این حوزه بر این باورند که مدتی است که میزان عرضه گوشی های گارانتی دار در سطح بازار موبایل به طور چشمگیری کاهش یافته است.
این کارشناسان معتقدند که از اواخر تابستان طرح رجیستری موبایل که قرار بود از ابتدای مهرماه اجرا شود، باعث شد تا عرضه و نمایش انواع گوشی های موبایل در بازار کاهش یابند که همین امر باعث افزایش روند صعودی قیمت این کالا شد.
به گزارش موبنا، بر اساس آمار گمرک در هفت ماهه نخست سال‌جاری ۳۰۰ هزار تن گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۳۱٫۷ میلیون دلار به کشور وارد شد.بر اساس آمار گمرک در هفت ماهه نخست سال‌جاری ۳۰۰ هزار تن گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۳۱٫۷ میلیون دلار به کشور وارد شد.
این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۱٫۸۹ درصد و از نظر ارزشی ۱۳٫۱۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
این گزارش در حالی است که در مهر ماه سال‌جاری ۱۲٫۶ میلیون دلار صرف واردات گوشی تلفن همراه به کشور شد.
این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۴۴٫۸۸ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۲۸٫۰۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا