۱۲ درصد بودجه بهداشتی دنیا صرف دیابت می شود

دکتر کامران نیکو سخن در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: عمده فعالیت انجمن دیابت ایران در خصوص دیابت نوع اول است. وی افزود: امسال ۴۱۵ میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت شده اند یعنی از هر ۱۱ نفر فرد بالغ ، یک نفر دیابتی هستند و این در حالی است …

دکتر کامران نیکو سخن در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: عمده فعالیت انجمن دیابت ایران در خصوص دیابت نوع اول است.

وی افزود: امسال ۴۱۵ میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت شده اند یعنی از هر ۱۱ نفر فرد بالغ ، یک نفر دیابتی هستند و این در حالی است که ۴۶ درصد از دیابت خود با خبر نیستند.

دبیر انجمن دیابت ایران در ادامه گفت: براساس برآورد ها در سال ۲۰۴۰ حدود ۶۴۲ میلیون نفر به دیابت مبتلا می شوند.

نیکو سخن با بیان این که ۱۲ درصد کل بودجه بهداشتی جهان صرف دیابت می شوند، افزود: ۷۵ درصد از افراد مبتلا به دیابت نوع دوم در کشورهای متوسط و کم درآمد هستند.

وی افزود: ۵۴۲ هزار نفر در دنیا مبتلا به دیابت نوع اول هستند و در منطقه نیز این تعداد ۷۹ هزار نفر هستند و این در حالی است که هر ساله ۷۶ هزار نفر در دنیا به تعداد این بیماران افزوده می شوند.

نیکو سخن افزود: در سال ۲۰۱۵ ، ۵ میلیون نفر به علت دیابت فوت کرده اند.

وی در پایان از برنامه های هفته ملی دیابت (۲۰ تا ۲۴ آبان) خبر داد و گفت: برگزاری سمینار دیابت در مرکز طبی اطفال، برگزاری فوتبال نمادین بین تیم های پیشکسوت و کودکان دیابتی، پیاده روی نمادین، برگزاری نمایشگاه ویژه بچه های دیابتی و تقدیر از دست اندکاران دیابت کشور، از جمله برنامه های هفته ملی دیابت است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا