دست‌های هنرمندتر از پاهای طلایی

دیوید رابرت جوزف بکام در چارچوب بخشی از برنامه شبکه «بی‌بی‌سی» با عنوان «عشق به فوتبال» در نقش سفیر یونیسف به ٧ کشور مختلف سفر می‌کند تا پس از فوتبال با کودکان و نوجوانان، میزان عشق به این ورزش در هر منطقه را به‌عنوان رهاورد همراه خود به انگلیس ببرد. او اخیرا به جیبوتی، کشور …

دیوید رابرت جوزف بکام در چارچوب بخشی از برنامه شبکه «بی‌بی‌سی» با عنوان «عشق به فوتبال» در نقش سفیر یونیسف به ٧ کشور مختلف سفر می‌کند تا پس از فوتبال با کودکان و نوجوانان، میزان عشق به این ورزش در هر منطقه را به‌عنوان رهاورد همراه خود به انگلیس ببرد.

او اخیرا به جیبوتی، کشور فقیر آفریقایی رفت و از کمپ پناهجویان دیدن کرد. بکس این اقدام دوستانه را تاثر‌برانگیز خواند و ادعا کرد: پس از دیدن وضع آشفته پناهجویان بغضی گلویش را فشرده است. بکام در این سفر عکس یادگاری خاصی با بچه‌های فقیر جیبوتی به یادگار گذاشت و با رونمایی از آن در شبکه‌های اجتماعی از همه بنیادهای خیریه کمک خواست هرچه زودتر در ریشه‌کن کردن فقر دست به کار شوند. از کاپیتان سابق تیم‌ملی انگلیس به‌عنوان یکی از فعال‌ترین اعضای سازمان یونیسف یاد می‌شود.

او در سال‌های اخیر موفق به جمع‌آوری حدود ٣٠‌میلیون دلار برای سازمان‌های مردم‌نهاد و کودکان فقیر شده است. دیدار از جیبوتی فقیر، برای بکام بسیار خاص شد این کشور از نظر میزان سلامت و سطح بهداشت در ٣ رتبه پایانی لیست شاخص‌های رشد و توسعه در دنیا قرار دارد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا