روند کاهشی قیمت طلا ادامه دار نیست

محمدکشتی آرای در خصوص روند کاهشی قیمت طلا و سکه در هفته های اخیر گفت: طلا و سکه در هفته های اخیر روند کاهشی به خود گرفته و دیگر از روند افزایشی و صعودی آن خبری نیست. البته به گفته بسیاری از کارشناسان این روند ماندگاری زیادی خواهد داشت واحتمال اینکه این کاهش ادامه دار …

محمدکشتی آرای در خصوص روند کاهشی قیمت طلا و سکه در هفته های اخیر گفت: طلا و سکه در هفته های اخیر روند کاهشی به خود گرفته و دیگر از روند افزایشی و صعودی آن خبری نیست. البته به گفته بسیاری از کارشناسان این روند ماندگاری زیادی خواهد داشت واحتمال اینکه این کاهش ادامه دار شود و بازار در این حالت بماند وجود دارد اما باید گفت این روند ادامه دار نیست و باید د رهفته های آینده منتظر اتفاقات دیگر بود.

وی ادامه داد: دلیل اصلی این کاهش نرخ انس جهانی طلا با تاثیرپذیری از سه عامل نرخ فدرال رزرو آمریکا، نرخ دلار و قیمت نفت است که با این اتفاق و با ثبات قیمت دلار بازار داخلی طلا کاهش قیمت را در دستور کار خود قرار داده است.

کشتی آرای افزود: بازار طلا و جواهر در سه هفته اخیر روبه کاهش گذاشته است و به پایین ترین نرخ خود رسیده است.در هفته گذشته به طور متوسط ۲۳ دلار قیمت جهانی طلاکاهش داشته و همچنین ۲۰ هزار تومان قیمت هر سکه بهار آزادی در بازار کاهش داشته است. همچنین در هر گرم طلا ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان کاهش نرخ داشته البته باید این کاهش قیمت را  به دلیل کاهش قیمت جهانی طلا در بازراهای جهانی دانست البته در این بین قیمت ارز ثابت مانده است.

وی یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی را افزایش نرخ بهره در آمریکا ذکر کرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت : روند کاهشی قیمت طلا در بازار همچنان پایدار خواهند ماند چون که نرخ بیکاری درآمریکا اثر خود را به اندازه کافی در این امر گذاشته است از همین رو روند کاهشی بازار طلا در یک هفته اخیر ادامه دار خواهد بود و بعد از ان باید منتظر واکنش بازار ماند.

۱۳۱/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا