جزيیات طرح کارت ۱۰ میلیون تومانی خرید کالا

طرح خرید اعتباری کالا در این برنامه گنجانده شده بود. اجرای طرح خرید اعتباری کالا از سوی دولت به صورت رسمی از امروز آغاز شد. در ابتدا یک بیانیه مشترک با بانک مرکزی ارائه شد در حال حاضر نیز فهرست ۲۰ تولیدکننده ای که مجاز به فروش کالاهایشان در مقابل کارت‌های اعتباری هستند اعلام شد …

طرح خرید اعتباری کالا در این برنامه گنجانده شده بود. اجرای طرح خرید اعتباری کالا از سوی دولت به صورت رسمی از امروز آغاز شد.
در ابتدا یک بیانیه مشترک با بانک مرکزی ارائه شد در حال حاضر نیز فهرست ۲۰ تولیدکننده ای که مجاز به فروش کالاهایشان در مقابل کارت‌های اعتباری هستند اعلام شد که دولت در گام اول، به کارمندان خود و بازنشستگان ارائه می‌کند.
وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی، جزيیات ارائه کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی خرید کالای ایرانی و اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان از طریق فروش اقساطی کالا را اعلام کردند .در همین راستا عباس هاشمی – مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت – با اشاره به جزيیات این طرح، از ارائه کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی به متقاضیان برای خرید کالای ایرانی با نرخ سود ۱۲ درصد خبر داد.
طرح دولت که این روزها به آن پرداخته شد، اعطای تسهیلات خرید کالاهای مصرفی بادوام ایرانی منتخب از طریق صدور کارت خرید کالای ایرانی است.
بر اساس اطلاعیه وزارت صنعت، کارت خرید کالای ایرانی، ابزاری اعتباری است که توسط بانک‌های کشور برای عموم مردم که درآمد مشخص و ثابتی دارند، صادر شده و دارنده آن می‌تواند تا سقف تعیین شده که متناسب با درآمد ماهانه و حداکثر معادل ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود، کالاهایی را که فهرست آنها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده است، خریداری کند.
بر این اساس، وزارت صنعت، معدن و تجارت، فهرست کامل ۷ بخش کالاهای مشمول طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری را بر روی پورتال خود به آدرس www.mimt.org.ir اعلام کرده است؛ یعنی مردم با در دست داشتن کارت‌های خرید اعتباری کالا، می توانند کالاهای صنایع نساجی و پوشاک؛ صنایع برق و الکترونیک، لوازم خانگی و صنایع معدنی را خریداری کنند.
در فاز اول اجرای طرح، حسب تقاضای امور اداری دستگاه‌ها، شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی از بانک‌های عامل پرداخت حقوق کارکنان، فرم‌هایی در اختیار آنان قرار می‌گیرد که به کارکنان و مستمری بگیرانی که مایل به دریافت کارت خرید کالای ایرانی هستند، ارائه شود.
پس از تکمیل و ارسال فرم‌های درخواست متقاضیان توسط دستگاه‌ها، شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، بانک‌های عامل کارت‌ها را صادر کرده و از طریق دستگاه‌های مربوطه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.
کارت‌ها از زمان تحویل به متقاضیان، قابلیت خرید در مراکز فروش حضوری و اینترنتی مشخص شده را خواهند داشت و برای دارندگان کارت در هر ماه شمسی و متناسب با زمان صدور کارت، صورت‌حسابی از طریق پیامک ارسال می‌شود که شامل ریز اقلام خرید در هر دوره به علاوه مجموع تسهیلات اعطایی قبلی است.
در این طرح، برای هر شهروند ایرانی حداکثر می‌تواند یک کارت خرید کالای ایرانی صادر شود.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا