سازمان ملل خواستار آتش بس در سوریه شد

«استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه امروز(دوشنبه) در پایان سفر خود به دمشق در جمع خبرنگاران گفت: آنچه که ما به آن نیاز داریم کاهش خشونت‌ها بین دو طرف درگیری در سوریه و آتش بس است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، دی میستورا افزود: وی در دیدار با مقامات سوری در دمشق درباره …

«استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه امروز(دوشنبه) در پایان سفر خود به دمشق در جمع خبرنگاران گفت: آنچه که ما به آن نیاز داریم کاهش خشونت‌ها بین دو طرف درگیری در سوریه و آتش بس است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دی میستورا افزود: وی در دیدار با مقامات سوری در دمشق درباره جوانب مذاکرات وین بحث و گفت‎و‌‎گو کرده است زیرا در این مذاکرات نه طرف دولت سوریه حضور داشتند و نه مخالفان.

وی با تاکید بر اینکه در سفر به دمشق، مقامات سوری را در جریان مذاکرات قرار دادم، گفت: خیلی مهم است که هر یک از طرف‎های درگیری در سوریه درجریان مذاکرات و موضوعات آن قرار بگیرند و این از جمله وظایف من است.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت: به سمت آغاز به کار کارگروه‌های ویژه پیش می‎رویم؛ کارگروه‌هایی که یکی از جوانب مورد بحث ما در مذاکرات وین خواهد بود.

دی‌میستورا اواخر ماه جولای طرح تشکیل چهار کارگروه برای دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه را ارائه داد.

وی ۲۹ جولای گذشته طرح جدیدی برای صلح شامل تشکیل چهار «کارگروه» بین سوری‎ها به منظور بحث و بررسی مسایل پیچیده در خصوص «مبارزه با تروریسم، مسایل سیاسی و حقوقی، بازسازی و سلامت و حمایت» ارائه کرد.

امنیت و سلامت شامل پایان بخشیدن به محاصره و تضمین رسیدن کمک های پزشکی، مسائل سیاسی و مربوط به قانون اساسی مثل تشکیل شورای انتقالی و برگزاری انتخابات، مسائل نظامی و امنیتی شامل مبارزه با تروریسم و آتش بس و در نهایت ایجاد نهادهای عمومی و توسعه با تمرکز بر بازسازی سوریه از محورهای این طرح دی میستورا است.

اعضای شورای امنیت نیز با صدور بیانیه ای موافقت خود را با طرح استفان دی میستورا اعلام کردند. این بیانیه اولین سند شورای امنیت در مورد حل و فصل بحران سوریه است که تمام اعضای شورا با آن موافقت می کنند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا