اصلاح سیاست‌های فیس‌بوک برای دریافت نام واقعی کاربران

موبنا – شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که در خصوص سیاست خود برای استفاده از نام واقعی اشخاص در شبکه اجتماعی برخی اصلاحات را در نظر گرفته است. در شرایط کنونی مشترکان شبکه اجتماعی فیس‌بوک مجبورند برای عضویت در فیس‌بوک از نام واقعی خود استفاده کنند. به گزارش موبنا، این خبر به دنبال انتشار نامه سرگشاده …

موبنا – شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که در خصوص سیاست خود برای استفاده از نام واقعی اشخاص در شبکه اجتماعی برخی اصلاحات را در نظر گرفته است. در شرایط کنونی مشترکان شبکه اجتماعی فیس‌بوک مجبورند برای عضویت در فیس‌بوک از نام واقعی خود استفاده کنند.

به گزارش موبنا، این خبر به دنبال انتشار نامه سرگشاده بنیاد مرزهای الکترونیک،  مرکز دیده‌بان حقوق بشر و سازمان ACLU در کالیفرنیا منتشر شد و این مراکز اعلام کردند که قوانین فیس‌بوک در این زمینه می‌بایست تغییر کند.

هم‌اکنون تلاش این مراکز به نتیجه رسیده است و فیس‌بوک سیاست‌های خود را به گونه‌ای تغییر داده است تا حقوق معنوی کاربران به خطر نیفتد.

نخست، آن دسته از کاربرانی که می‌بایست نام اصلی خود را در بزرگترین شبکه اجتماعی جهان تایید می‌کردند این امکان را در اختیار دارند تا به جای نام، از دیگر اطلاعات شخصی برای تایید خود استفاده کنند. فیس‌بوک هم‌اکنون برای شناسایی کاربران دیگر اطلاعات را هم می‌تواند مورد استفاده قرار دهد.

«الکس شولتز» مدیر توسعه فیس‌بوک با انتشار نامه‌ای توضیح داد: «ما می‌خواهیم تعداد افرادی که قرار است نام واقعی آنها در فیس‌بوک تصدیق می‌شود را به حداقل برسانیم. این افراد هم‌اکنون با نام واقعی خود حضور دارند و در آینده می‌توانند گزینه‌های بیشتری در اختیار بگیرند».

تغییر دوم فیس‌بوک این است که تلاش می‌کند صفحات شخصی با نام‌های غیرواقعی را کمتر به عنوان مرکزی برای سوءاستفاده شناسایی کند. فیس‌بوک در این زمینه الگوریتم‌های جدید در نظر گرفته است تا بتواند محتویات این صفحات را بیشتر تحلیل کند و از روی دیگر اتفاقات، مشکل‌ساز بودن آن را تشخیص دهد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا