آیا می‌دانید فیسبوک قرار بود ۷۵ میلیون دلار به MySpace فروخته شود؟

به گزارش موبنا، در سال ۲۰۰۴ میلادی که شبکه اجتماعی فیسبوک تازه فعالیت خود را آغاز کرده بود و به دنبال سرمایه می گشت، پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ای از جانب شرکت MySpace ارایه شد. «کریس دی‌ولف» مدیرعامل شرکت MySpace با «مارک زاکربرگ» بنیانگذار فیسبوک صحبت کرد و از او خواست این دو شرکت با یکدیگر ادغام شوند. …

به گزارش موبنا، در سال ۲۰۰۴ میلادی که شبکه اجتماعی فیسبوک تازه فعالیت خود را آغاز کرده بود و به دنبال سرمایه می گشت، پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ای از جانب شرکت MySpace ارایه شد.

«کریس دی‌ولف» مدیرعامل شرکت MySpace با «مارک زاکربرگ» بنیانگذار فیسبوک صحبت کرد و از او خواست این دو شرکت با یکدیگر ادغام شوند.

شرکت MySpace به زاکربرگ پشنهاد داد که حاضر است در قبال خرید فیسبوک ۷۵ میلیون دلار به او پرداخت کند. این رقم برای شرکت‌ نوپا و تازه‌تاسیس فیسبوک بسیار قابل ملاحظه بود. ولی زاکربرگ آن را قبول نکرد.

حدود یک سال قبل از این مذاکرات، در پاییز ۲۰۰۵ شرکت News Corp حدود ۵۸۰ میلیون دلار پرداخت کرد و MySpace را خرید. این اتفاق باعث شد بار دیگر دو شرکت فیسبوک و MySpace با یکدیگر مذاکره کنند و این بار به زاکربرگ جوان پیشنهاد بالاتری برای فروش فیسبوک داده شد: ۷۵۰ میلیون دلار. اما دی‌ولف بازهم پاسخ منفی شنید.

در سال‌های بعد فیسبوک به سرعت پیشرفت کرد و پاییز ۲۰۰۷ مایکروسافت حدود ۱.۶ درصد از سهام فیسبوک را به قیمت ۲۴۰ میلیون دلار خرید و در آن زمان این شرکت ۱۵ میلیارد دلار می‌ارزید.

یک سال پس از این اتفاق کارشناسان اعلام کردند میزان ترافیک اینترنتی که فیسبوک به خود اختصاص می‌دهد دو برابر بیشتر از MySpace محاسبه می‌شود و این روند به گونه‌ای ادامه پیدا کرد که MySpace برای همیشه از عرصه شبکه‌های اجتماعی خارج شد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا