بازار بی رونق گجت‌های پوشیدنی در ایران

به گزارش خبرنگار موبنا، واردات و عرضه گسترده انواع گجت های پوشیدنی همچون ساعت های هوشمند، اسمارت بند و غیره تا کنون بازار پرجنب و جوشی را در کشور برای این کالا رقم نزده است. “محمد دادگر” یکی از واردکنندگان و فعالان این حوزه در این باره به خبرنگار موبنا می گوید: در حالی که …

به گزارش خبرنگار موبنا، واردات و عرضه گسترده انواع گجت های پوشیدنی همچون ساعت های هوشمند، اسمارت بند و غیره تا کنون بازار پرجنب و جوشی را در کشور برای این کالا رقم نزده است.
“محمد دادگر” یکی از واردکنندگان و فعالان این حوزه در این باره به خبرنگار موبنا می گوید: در حالی که انتظار می رفت بازار این گجن ها با تقاضای نوجوانان و جوانان روبرو شود اما متاسفانه نیازی به خرید این کالاها احساس نمی شود.
وی دلیل بی استقبالی از گجت های موجود در بازار را قیمت بالای آنها نسبت به امکانات آنها می داند و می گوید: عمده دلیل خرید نکردن این محصولات توسط کاربران کالاهای دیجیتالی امکانات پایین و محدود نسبت به قیمت آنها بوده است.
این فعال بازار با اشاره به ورود تازه ترین گجت ها در بازار به اسمارت بند ۲ سونی و همچنین ساعت هوشمند اپل اشاره کردو گفت: این دو کالا تا کنون با تقاضای چندانی از سوی مشتریان همراه نشده است.
اسمارت بند
دادگر با اشاره به واردات کجت هایی با برندهایی همچون سونی، اپل، سامسونگ، ال جی و موتورولا در بازار ایران می گوید: علاوه بر برندهای معتبربرخی از گجت های چینی نیز دربازار موجود است که با وجود قیمت پایین نیز نتوانستند رغبتی در خرید افراد ایجاد کنند.
استقبال جهانی از گجت های هوشمند
در حالی که گجت های پوشیدنی در ایران طرفدار ندارد اما در بازارهای جهانی با تقاضای بالایی از سوی مشتریان روبرو است به طوری که رقابت بالایی در میان برندهای معتبر تولیدکننده کجت شکل گرفته است.
بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی موسسه تحقیقاتی بین المللی IDC که مربوط به سه ماهه نخست سال جاری میلادی می شود بالغ بر ۱۱.۴ میلیون ابزار پوشیدنی هوشمند به بازار عرضه شده که این رقم در بازه زمانی مشابه در سال گذشته حدود ۳.۸ میلیون گجت بوده است.
در این بررسی ها مشخص شده که فروش و استقبال جهانی از ساعت های هوشمند مبتنی بر اندروید خوب بوده اما دستبندهای سلامتی محبوب تر از این ساعتها هستند و با اقبال بیشتری مواجه اند.
iwatch_concept-580x405
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا