سونی در تایلند کارخانه جدید موبایل‌سازی تاسیس می‌کند

به گزارش موبنا، این شرکت پیش‌تر سایت بزرگ تولید گوشی هوشمند در کشور تایلند را در اختیار داشت که البته پس از سیل بزرگ سال ۲۰۱۱ میلادی این مرکز به صورت کامل تخریب شد. سرمایه‌گذاری چند میلیارد ینی سونی این فرصت را در اختیار شرکت ژاپنی می‌دهد تا بتواند از سال مالی ۲۰۱۶ تولید انبوه …

به گزارش موبنا، این شرکت پیش‌تر سایت بزرگ تولید گوشی هوشمند در کشور تایلند را در اختیار داشت که البته پس از سیل بزرگ سال ۲۰۱۱ میلادی این مرکز به صورت کامل تخریب شد.

سرمایه‌گذاری چند میلیارد ینی سونی این فرصت را در اختیار شرکت ژاپنی می‌دهد تا بتواند از سال مالی ۲۰۱۶ تولید انبوه گوشی‌های خود را در کشور تایلند آغاز کند. قرار شده است در مرحله نخست فعالیت، این کارخانه جدید سالانه چند میلیون دستگاه گوشی هوشمند روانه بازار جهانی کند.

لازم به ذکر است از سال ۱۹۹۵ به بعد شرکت سونی هیچ کارخانه جدیدی برای تولید گوشی‌های هوشمند راه‌اندازی نکرده بود. این طور که گفته می‌شود، ۲۰ سال قبل این شرکت کارخانه تولید گوشی‌های هوشمند خود را در شهر پکن تاسیس کرد و این اتفاق با سه شریک چینی محقق شد.

امتیاز این کارخانه ۵۱ درصد در اختیار سونی و ۴۹ درصد در اختیار شرکای چینی بود. ولی هم‌اکنون سونی ۱۰۰ درصد سهام کارخانه تایلندی را در اختیار گرفته است. این تصمیم جدید می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای حضور سونی در عرصه بین‌المللی ایجاد کند.

«کازوئو هیرای» مدیرعامل شرکت سونی در اوایل اکتبر امسال اعلام کرده بود اگر تا یک سال آینده مرکز تولید دستگاه‌های موبایلی آن به سوددهی نرسد، آن را واگذار می‌کند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا