حراج اولین محصول اپل

اولین محصول اپل که یک کامپیوتر به نام Apple-۱ بود پنج شنبه گذشته به حراج گذاشت شد. ارزش این محصول بین ۴۶۰ هزار دلار تا ۷۷۰ هزار دلار است و این حراج تا بیست و نهم اکتبر ادامه دارد. این کامپیوتر در سال ۱۹۷۶ توسط استیو وزنیاک ساخته شد و استیو جابز کمک کرد تا …

اولین محصول اپل که یک کامپیوتر به نام Apple-۱ بود پنج شنبه گذشته به حراج گذاشت شد. ارزش این محصول بین ۴۶۰ هزار دلار تا ۷۷۰ هزار دلار است و این حراج تا بیست و نهم اکتبر ادامه دارد.

این کامپیوتر در سال ۱۹۷۶ توسط استیو وزنیاک ساخته شد و استیو جابز کمک کرد تا کمپانی در مسیر پیشرفت قرار بگیرد. مدل کامل تر این کامپیوتر Apple-II یک سال بعد ساخته شد و تعداد زیادی از آن کامپیوترهای به کارخانه اپل در کالیفرنیا برگشت خوردند.

این دستگاه که برای فروش به خانه حراج کریستی منتقل گردیده آخرین بار سال ۲۰۰۵ آزمایش شده است و اکنون ۱۰ سال می‌گذرد که روشن نشده. تعداد خیلی کمی از Apple-۱ها باقی مانده‌ که اکثر آنها در موزه‌ها نگهداری می‌شوند. این مدل که برای حراج است حتی دفترچه راهنمای استفاده را نیز دارد.
حراج اولین محصول اپل +عکسحراج اولین محصول اپل +عکس
دستگاه‌های ساخت وزنیاک در سال ۱۹۷۶ به قیمت ۶۶۶ دلار فروخته شده‌اند. نکته جالب اینکه یکی از همین دستگاه‌ها سال ۲۰۱۳ به قیمت ۳۸۸ هزار دلار فروخته شد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا