فیس‌بوک با ماهواره‌های یوتل‌سَت به آفریقایی‌ها اینترنت رایگان می‌دهد

به گزارش موبنا، مدیرعامل فیس‌بوک روز گذشته طرح جدیدی را معرفی کرد که به موجب آن خدمات اینترنتی از خارج جو زمین ارسال می‌شوند و بخش اعظم منطقه جنوب صحرای آفریقا را تحت پوشش قرار می‌دهند. فیس‌بوک برای آنکه بتواند این خدمات را به خوبی ارایه دهد، با شرکت فرانسوی Eutelsat از بزرگترین ارایه‌دهندگان خدمات …

به گزارش موبنا، مدیرعامل فیس‌بوک روز گذشته طرح جدیدی را معرفی کرد که به موجب آن خدمات اینترنتی از خارج جو زمین ارسال می‌شوند و بخش اعظم منطقه جنوب صحرای آفریقا را تحت پوشش قرار می‌دهند.

فیس‌بوک برای آنکه بتواند این خدمات را به خوبی ارایه دهد، با شرکت فرانسوی Eutelsat از بزرگترین ارایه‌دهندگان خدمات ماهواره‌ای در جهان قرارداد منعقد کرده است.

زاکربرگ در این خصوص توضیح داد که شرکت Eutelsat یک ماهواره ویژه به مدار زمین ارسال می‌کند تا امکان ارتباط میلیون‌ها نفر روی کره زمین فراهم شود.

زاکربرگ با انتشار مطلبی روی صفحه شخصی خود در فیس‌بوک توضیح داد که این اتفاق تا سال ۲۰۱۶ میلادی محقق می‌شود. زیرا همواره برای برقراری ارتباط میان افرادی که در مناطق دوردست کره زمین سکونت دارند مشکلات فراوان وجود داشته است و او می‌خواهد به کمک فناوری‌های جدید این مشکلات را از میان بردارد.

ماهواره ویژه فیس‌بوک Amos-6 نام دارد که در سال ۲۰۱۶ به فضا پرتاب می‌شود و در مدار زمین قرار می‌گیرد. بر این اساس می‌توان گفت ماهواره مذکور با سرعت زمین حرکت می‌کند تا امکان ارتباطات دایمی مناطق مورد نظر خود را فراهم سازد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا