خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شناسی سود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترين شناسايى ها

غايت معرفت اين است كه آد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مى خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را بشناسد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. كسى كه از خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آگاهى ند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، چگونه از د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌يگرى آگاهى می‌یابد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شناسی سود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترين شناسایی‌هاست . كسى نفس خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را نشناسد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن را مهمل می‌گذارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. هر كس نفس خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را شناخت با آن مجاهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه می‌کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. هر كس خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را شناخت پرورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گارش را شناخت . د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ستورالعمل انسان فقط …

غايت معرفت اين است كه آد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مى خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را بشناسد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. كسى كه از خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آگاهى ند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، چگونه از د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌يگرى آگاهى می‌یابد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شناسی سود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترين شناسایی‌هاست . كسى نفس خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را نشناسد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن را مهمل می‌گذارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. هر كس نفس خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را شناخت با آن مجاهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه می‌کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. هر كس خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را شناخت پرورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گارش را شناخت .
د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ستورالعمل انسان فقط و فقط قرآن كريم و سنت رسول خاتم و آل او – عليها السلام – است و جز آن هوا و هوس است . اگر ما را گفتارى بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همان حقايق است كه به قالب الفاظ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گر به فراخور فهم و بينش ما د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رآمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

علامه حسن زاﺩ‌‌ه آملی

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا