دومین دفتر مرکزی اپل شبیه به سفینه فضایی ساخته می‌شود

به گزارش موبنا، ساختمان مرکزی شرکت اپل واقع در دره سیلیکون در فضایی به وسعت ۲.۸ میلیون فوت مربع به شکل فضاپیما ساخته شده است و با این وجود شرکت اپل از انعقاد قراردادی خبر می‌دهد که به موجب آن یک ساختمان بزرگ دیگر در دره سلیکون راه‌اندازی می‌شود. به همین منظور اپل قراردادی را …

به گزارش موبنا، ساختمان مرکزی شرکت اپل واقع در دره سیلیکون در فضایی به وسعت ۲.۸ میلیون فوت مربع به شکل فضاپیما ساخته شده است و با این وجود شرکت اپل از انعقاد قراردادی خبر می‌دهد که به موجب آن یک ساختمان بزرگ دیگر در دره سلیکون راه‌اندازی می‌شود.

به همین منظور اپل قراردادی را با شرکت Landbank Investments منعقد کرده است تا پروژه جدید در فضایی به وسعت ۷۷۷ هزار متر راه‌اندازی شود. این ساختمان ثانوی که طراحی مشابه دارد، می‌تواند تحولات جدید در دره سیلیکون ایجاد کند.

دفتر جدید در اتوبان مرکزی و در خیابان Wolfe در شهر سانیویل در ایالت کالیفرنیا واقع شده است که سه بخش مجزا و شش ساختمان مرکزی را شامل می‌شود و حیاط آن مانند گل طراحی شده است. اطرافیان این ساختمان را شیشه‌های منحنی پوشیده می‌شود و اپل تمایل دارد ظاهر کلی آن شبیه به سفینه‌های فضایی باشد.

در اسناد ثبت شده گفته شده است: «این ساختمان شبیه به پارک ساخته می‌شود که تمام انرژی‌های مورد نیاز خود را از منابع سبز تامین می‌کند. تمام اتومبیل‌ها در زیر ساختمان پارک می‌شوند و در نمای بیرونی هیچ اتومبیلی دیده نمی‌شود».

اپل و شرکت معماری مذکور هم‌اکنون مراحل پایانی مذاکرات خود را پشت‌سر ممی‌گذارند و این طور که روزنامه «بیزنس ژورنال» گزارش داده است، قرارداد میان آنها تا پایان پاییز نهایی میشود.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا