پاپ در سازمان ملل از توافق ایران حمایت کرد

او گفت: “توافق اخیر درباره مساله هسته‌ای… شاهدی بر ظرفیت‌های حسن نیت سیاسی و اجرای قانون با خلوص، بردباری و پایداری است. من امیدوارم که این توافق تداوم یابد و موثر باشد و ثمرات مورد نظر را با همکاری طرفین به بار آورد.” پاپ به “اثرات منفی مداخلات نظامی و سیاسی” در منطقه خاورمیانه اشاره …

او گفت: “توافق اخیر درباره مساله هسته‌ای… شاهدی بر ظرفیت‌های حسن نیت سیاسی و اجرای قانون با خلوص، بردباری و پایداری است. من امیدوارم که این توافق تداوم یابد و موثر باشد و ثمرات مورد نظر را با همکاری طرفین به بار آورد.”

پاپ به “اثرات منفی مداخلات نظامی و سیاسی” در منطقه خاورمیانه اشاره کرده و در عین حال نسبت به “وضعیت دردناک” مسیحیان و دیگر گروه‌های قومی و مذهبی در این منطقه هشدار داده است.

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت نه تنها در مورد آزار و اذیت‌ به دلایل مذهبی، بلکه در هر درگیری دیگری، از اوکراین گرفته تا سوریه، عراق، لیبی و سودان جنوبی، انسان‌های واقعی بر منافع گروهی ترجیح دارند.

هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود و رهبران کشورهای مختلف جهان، از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین برای شرکت در آن به نیویورک سفر کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا