رونمایی تابلوی «در مسیر صلح» اثر فرشچیان

پیش از رونمایی از تابلو در مسیر صلح که شامگاه سه شنبه (۳۱ شهریور) برگزار شد، حسن صائب نماینده استاد فرشچیان پیام وی برای این مراسم را قرائت کرد. در این پیام آمده است: دست یافتن به صلح راهی جز درک هنر ندارد و مگر می شود به مفهوم این واژه متعالی دست پیدا کرد …

پیش از رونمایی از تابلو در مسیر صلح که شامگاه سه شنبه (۳۱ شهریور) برگزار شد، حسن صائب نماینده استاد فرشچیان پیام وی برای این مراسم را قرائت کرد.

در این پیام آمده است: دست یافتن به صلح راهی جز درک هنر ندارد و مگر می شود به مفهوم این واژه متعالی دست پیدا کرد و از درک زیبایی در هنر غافل بود؟ امروز دوباره ایرانیان در راهی قدم گذاشته اند که جهان مدیون آنان خواهد بود و آن مسیر صلح است با ابزار هنری … به همین جهت شایسته می دانم که تابلوی دعا برای صلح را در کمپین صلح مورد رونمایی قرار داده تا مینیاتور ایرانی این گنج بی نهایت هویت ملی ما ارمغانی باشد برای جهانیان.

این مراسم که با حضور افتخار حسین عارف، رییس موسسه فرهنگی اکو، مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف، محمود صیدانلو رییس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری، صائب نماینده استاد فرشچیان و فربد ترین پیشه رییس هیات مدیر تعاونی هنرمندان برگزار شد.

در ادامه مراسم فربد ترین پیشه با اشاره به اینکه صلح برای یک یا چند روز نیست بلکه برای تمام زمان ها و مکان ها است، گفت: امروز به عنوان روزی برای آغاز کمپین هنرمندان و حامیان صلح در ایران شناخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تعاونی هنرمندان چندین ماه است که در زمینه صلح فعالیت می کنیم، افزود: ابتدا گمان می کردیم کار ساده ای باشد اما پس از فعالیت در این زمینه متوجه شدیم که صلح چقدر در میان مردم قریب است و تعریف کاملی از آن وجود ندارد.

رییس هیات مدیر تعاونی هنرمندان معاصر پارس ادامه داد: کار در زمینه صلح مانند یک فعالیت انقلابی سخت و دشوار است و برای انجام آن باید از خانواده، جان و مال خود گذشت.
ترین پیشه خاطرنشان کرد: تعاونی هنرمندان با برگزاری کمپین صلح قصد دارد از طریق فرهنگ و هنر مردم را به صلح برساند.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از غنی ترین تمدن های دنیا را دارد، گفت: با توجه به این فرهنگ غنی می خواهیم یکی از دانش نامه های صلح جهان را بسازیم و دعوت می کنیم از تمام کشور های دنیا که دانش نامه ای صلح کشور خود را بسازند و آن را به سازمان ملل و سایر شور ها بفرستند.

رییس هیات مدیر تعاونی هنرمندان بیان داشت: ما دانش نامه صلح ایران را تا ۳۰ شهریور سال آینده مصادف با روز جهانی صلح آماده و رونمایی خواهیم کرد.

وی از برگزاری ۵ جشنواره درباره موضوع صلح نیز خبر داد و گفت: جشنواره سینما، پوستر و عکس، تئاتر، موسیقی و ادبیات را برای علاقه مندان به این رشته های هنر و صلح برنامه ریزی کرده ایم که آنرا به صورت بین المللی برگزار خواهیم کرد.

ترین پیشه همچنین از برگزاری ۲ رالی داخلی و خارجی نیز خبر داد و توضیح داد: رالی داخلی را از تهران به تنکابن و با حضور هنرمندان ایرانی ۱۶ مهر ماه برگزار خواهیم کرد. رالی خارجی نیز از مسیر تهران- ژنو است که در بین راه از هنرمندان کشور هایی که در مسیر حضور دارند به این مراسم اضافه خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا