اپراتور سوم امکان ارائه خدمات نسل سوم را نخواهد داشت

محمد طه خسروی کارشناس شبکه های اینترنتی و مخابرات در گفتگو با سازمان خبری موبنا گفت :اپراتور سوم با توجه به اینکه نسل سوم تلفن همراه را به مشترکانش ارائه می کند و در این نسل خدمات ارزش افزوده  با تکیه بر اینترنت به مشترکان ارائه می شود در نتیجه به نظر می رسد ، …

محمد طه خسروی کارشناس شبکه های اینترنتی و مخابرات در گفتگو با سازمان خبری موبنا گفت :اپراتور سوم با توجه به اینکه نسل سوم تلفن همراه را به مشترکانش ارائه می کند و در این نسل خدمات ارزش افزوده  با تکیه بر اینترنت به مشترکان ارائه می شود در نتیجه به نظر می رسد ، با پهنای باندی که دولت آن را در اختیار isp  ها و به طور حتم اپراتور سوم  قرار می دهد  توانایی انتقال این خدمات به مشترکان با سرعت بالا مقدور نیست .
وی گفت :اگر این خدمات به مشترکان نسل سوم با اما و اگرهای فراوان ارائه شود از آنجایی که در بسیاری از مواقع اینترنت با مشکل مواجه است ارائه این خدمات نیز با مشکل روبرو می شود چراکه پهنای باند تغذیه کننده یکی است.
وی تصریح کرد :اپراتور سوم می تواند با توجه به زیرساخت هایی که خودش باید آن را فراهم کند توانایی انتقال دیتا را با سرعت بالا به مشترکانش ارائه کند .
خسروی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرعت کاربران به ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه  محدود می شود  گفت: اگر اپراتور سوم بتواند زیر ساخت هایش را آن گونه که می خواهد فراهم کند می تواند سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه را طبق قانون تا پنج برابر افزایش دهد تا این سرعت برای ارئه خدمات نسل سوم موبایل فراهم شود .
وی گفت :هرچند اپراتور سوم از بقیه isp  ها جدا نیست وپهنای باندش را باید از مخابرات خریداری کند و از فیلترینگ مخابرات عبور کند اما به نظر می رسد با قانونی شدن برخی موارد از جمله دریافت پهنای باند به صورت مستقیم و افزایش سرعت اینترنت بدون محدودیت و رفع برخی خلاء های قانونی اپراتور سوم بتواند به ارائه خدمات نسل سوم موبایل بپردازد .
این کارشناس شبکه های اینترنتی و مخابرات افزود: اگر هیچکدام از اتفاق های مذکور رخ ندهد، فعالیت  اپراتور سوم همانند دیگر اپراتور ها به مکالمه و پیامک محدود خواهد شد.
۱۸۲/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا