اپراتور سوم را چه می شود

اما این اپراتور به گفته مسولان سازمان تامین اجتماعی قرار است سیم کارت های خود را دهه فجر به متقاضیانش ارائه کند تا تمامی حرف ها مبنی بر قادر نبودن این سازمان در اجرای این پروژه عظیم آی تی به اتمام برسد .حال اینکه هنوز هیچ تجهیزاتی برای ارائه خدمات اپراتور سوم خریداری و نصب …

اما این اپراتور به گفته مسولان سازمان تامین اجتماعی قرار است سیم کارت های خود را دهه فجر به متقاضیانش ارائه کند تا تمامی حرف ها مبنی بر قادر نبودن این سازمان در اجرای این پروژه عظیم آی تی به اتمام برسد .حال اینکه هنوز هیچ تجهیزاتی برای ارائه خدمات اپراتور سوم خریداری و نصب نشده است .از سویی دیگر زیر ساخت های مخابراتی نیز برای ارائه نسل سوم موبایل مناسب نیست درنتیجه زیر ساخت هایی که بتواند این شبکه را همراهی کند باید طراحی شود  .
حال اینکه تا چه مدت این مهم صورت بگیرد مشخص نیست اما بد نیست بدانید برخی خدمات نسل سوم شامل 
  Push-to-Talk : با استفاده از این سرویس می توانید گوشی خود را به یک دستگاه تاکی – واکی مبدل کرده و به راحتی با آن با یک یا چند نفر مکالمه کنید. هزینه استفاده از این سرویس به ازای مکالمه با چند نفر معادل ۰.۳۰ درهم و به ازای مکالمه با یک نفر معادل ۰.۱۵ درهم در دقیقه است.
تحدث: با استفاده از این سرویس می توانید کلمه یا جمله ای را از عربی به انگلیسی یا بالعکس ترجمه کنید. برای این کار تنها کافی است آن را به شماره ۱۰۰۲ پیامک بزنید.
تخفیف ویژه در مکالمات بین المللی: با استفاده از سرویس Global Friends & Family هزینه مکالمه با سه شماره منتخب بین المللی برای مشترک تا ۲۰ درصد کاهش می یابد..
پیام گیر صوتی: در صورتی که کاربر در دسترس نبوده یا قادر به پاسخگویی نباشد، پیام های تماس گیرندگان در صندوق پستی صوتی وی ضبط می شوند. این دو سرویس در دو نوع ارائه می شود. نوع اول امکان ضبط ۱۵ پیام یک دقیقه ای برای سه روز و نوع دوم امکان ضبط ۳۰ پیام ۹۰ دقیقه ای به مدت ۱۴ روز را فراهم می آورد. هزینه هر دو نوع این سرویس بسته به زمان دریافت پیام از ۰.۰۹ تا ۰.۳۰ درهم در دقیقه متغیر است.
ایمیل همراه: سرویسی برای دسترسی به پیام های پست الکترونیک AOL، جیمیل و … بر روی گوشی بدون محدودیت
سرویس های مکانی: خدماتی برای پی بردن به محل جغرافیایی حضور کاربر و سرویس ها و خدمات مختلف در دسترس در آن منطقه خاص. هزینه استفاده از این سرویس بسته به خدمات ارائه است
تماس ویدیویی: که در آن تماس از طریق ویدئو صورت می گیرد
MMS : ارزش افزوده ای که در کشور با وجود سه اپراتور هنوز به خوبی به کاربران ارائه نمی شود  
اینترنت پرسرعت همراه : با استفاده از این سرویس سرعت بارگذاری دیتا بر روی گوشی به حداکثر ۷.۲ مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود حداکثر به ۱.۹ مگابیت در ثانیه می رسد. هزینه این خدمات یک فلس به ازای هر کیلوبایت است.
تلویزیون همراه: مشترکان سرویس های نسل سوم بر خی اپراتور ها با پرداخت ۳۹ درهم در ماه می توانند بدون محدودیت از طریق گوشی خود به برنامه های چند شبکه تلویزیونی محلی و بین المللی دسترسی داشته باشند.
MobileCam: با استفاده از این سرویس می توانید یک دوربین دیجیتال بی سیم را در یک مکان خاص قرار دهید و از طریق گوشی تلفن همراه خود تصاویر آن را از هر نقطه ای مشاهده کنید. این دوربین می تواند تا ۱۸ ساعت تصویر را به حافظه اش بسپارد و کاربر می تواند از طریق گوشی خود از راه دور بر روی تصاویر زوم کرده و حتی دوربین را به سمت بالا و پایین یا چپ و راست حرکت دهد.
این خدمات نها نمونه ای از خدمات نسل سوم بود که به آن اشاره شد  خدماتی که بیش از نیمی از آن متکی به اینترنت پرسرعت با پهنای باند بالا و نیمی دیگر با زیرساخت هایی که در ایران نیست ارائه می شود .!
حال ااین سوال که اپراتور سوم چگونه می خواهد در کمتر از ۹ ماه دیگر این زیرساخت ها را برای ارائه این خدمات به مشترکانش فراهم کند؟!
و سووال دوم اینکه چگونه می توان اینترنت پرسرعت و خدمات دیگر نسل سوم موبایل را به کاربران ارائه کرد که هنوز اینترنت در ایران با مشکلات جدی چون قطعی های مکرر، ارائه پهنای باند از سوی دولت و مهمتر از همه محدودیت بیش از ۱۲۸ مگابیت بر ثانیه وجود دارد ؟!   

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا