این بار از طریق گیرنده تلویزیونی هک می‌شوید

به گزارش موبنا، تولیدکنندگان سیستم‌های امنیتی به صورت ویژه بر گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی تمرکز کرده‌اند و به همین خاطر گیرنده‌های تلویزیونی در مقابل حملات سایبری بی‌دفاع باقی مانده‌اند. تلویزیون‌های هوشمند به دنبال در اختیار گرفتن سیستم‌های عامل موبایلی از جمله اندروید نمی‌توانند ابزارهای امنیتی آنها را هم اجرا کنند و کارخانه‌های تولیدکننده هم …

به گزارش موبنا، تولیدکنندگان سیستم‌های امنیتی به صورت ویژه بر گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی تمرکز کرده‌اند و به همین خاطر گیرنده‌های تلویزیونی در مقابل حملات سایبری بی‌دفاع باقی مانده‌اند.

تلویزیون‌های هوشمند به دنبال در اختیار گرفتن سیستم‌های عامل موبایلی از جمله اندروید نمی‌توانند ابزارهای امنیتی آنها را هم اجرا کنند و کارخانه‌های تولیدکننده هم معمولا قابلیت امنیتی ویژه برای آنها ارایه نمی‌کنند.

باید توجه داشت تلویزیون‌های هوشمند فقط یک ابزار خانگی محسوب نمی‌شوند. این دستگاه بیشتر مواقع در سازمان‌ها یا سالن کنفرانس مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین مسئله می‌تواند امنیت اطلاعات حساس را هم به خطر بیاندازد.

مرکز تحقیقاتی Research and Market پیش‌بینی کرده است فروش جهانی تلویزیون‌های هوشمند تا سال ۲۰۱۹ میلادی رشد ۲۰ درصدی را در بازار جهانی تجربه می‌کند.

اگرچه هنوز حملات به تلویزیون‌های هوشمند گسترده نشده است، ولی کارشناسان امنیتی هشدار دادندکه به زودی هکرها تمرکز اصلی خود را به این دستگاه معطوف می‌کنند و کاربران از آنچه که توقع ندارند مورد حملات سایبری قرار می‌گیرند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا