رسیدن به اقتصاد ارزش بنیان از طریق فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا رضا تقی پور درمراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات با بیان اینکه درابتدا تعریف اولیه ای  از ارتباطات و مخابرات وجودداشت، گفت: ولی امروزه این واژه ها تبدیل به تعریف وسیع و گسترده ای شده است. وی  افزود: درکنارارتباطات ،واژه  فناوری اطلاعات  ایجاد شده  که به تعبیری به یکپارچگی اطلاعات …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا رضا تقی پور درمراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات با بیان اینکه درابتدا تعریف اولیه ای  از ارتباطات و مخابرات وجودداشت، گفت: ولی امروزه این واژه ها تبدیل به تعریف وسیع و گسترده ای شده است.
وی  افزود: درکنارارتباطات ،واژه  فناوری اطلاعات  ایجاد شده  که به تعبیری به یکپارچگی اطلاعات و نقش آفرینی بهتر در زندگی بشرمنجر می شود.
وی با اشاره به شعارامسال اتحادیه مخابرات به مناسبت روز جهانی ارتباطات مبنی شهر بهتر زندگی بهتر با اطلاعات و فناوری اطلاعات گفت: ماموریت  فناوری اطلاعات مدیریت دانش است.
تقی زاده با  بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف شعارمقام معظم رهبری در سال گذشته بود، تصریح کرد: این هدفی دائمی می باشد که مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری برعمل به  آن تاکید داشتند، امروزه فناوری اطلاعات دراین زمینه می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد .
وزیرارتباطات  با اشاره به نام گذاری امسال با نام “همت مضاعف  کار مضاعف” توسط مقام معظم رهبری، گفت: امسال باید با تلاش فراوان با برجسته کردن نقش فناوری اطلاعات، اعتلای جمهوری اسلامی ایران  را به عنوان رسالت بزرگی  محقق کرده وبه این شکل یک نماد موفقیت  مادی را درجمهوری اسلامی ایران در چشم جهانیان نمایان کنیم.
تقی پور ادامه داد: امروز باید با  استفاده از نیروی انسانی وبسیاری منابع و امکانات مورد نیازدیگر، جایگاهی در شان جمهوری اسلامی ایران برای فناوری اطلاعات ترسیم کنیم.
وی با انتقاد ازسهم بسیار کم فناوری اطلاعات در تولید ناخالص ملی و سهم کمتر این حوزه در صادرات غیر نفتی، به عنوان کاستی هایی  که در آینده  به بزرگترین  چالش کشور تبدیل خواهد شد، یاد کرد..
 تقی پوربا اشاره به ایجاد زیر ساخت های ارتباطی در سال های گذشته گفت:دراین دوره باید بر افزایش و ایجاد زنجیره ارزش افزوده در ICT  توجه داشته باشیم و به این شکل با نقش آفرینی در این حوزه بر رونق اقتصاد کشور تاکید شود.
وزیر ارتباطات با اشاره به  جهتگیری نظام جمهوری اسلامی در ۳۱ سال گذشته در حوزه های دانشی  داشته است، افزود: دست اندارکاران حوزه فناوری اطلاعات باید  نقش این حوزه را تعریف کنند ودرانجام این وظیفه مهم مطابق با سایر حوزه ها به موفقیت دست یابند.
وی با جاذب دانستن حوزه فناوری اطلاعات، تصریح کرد: این حوزه از نظرموضوعی نیز کاملا جلب کننده است.
گفتنی است در مراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات که  دروزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، مسوولان وفعالان حوزه ICT کشور درآن حضور داشتندو
مهندس رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری دکتر کرم پور، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و قلمبردزفولی، مدیرعامل اپراتور دوم از جمله سخنرانان این مراسم بودند.
همچنین در این مراسم همچنین  پروانه اپراتور سوم تلفن همراه به شرکت تأمین تله کام ارایه شد.
رونمایی از تمبر روز جهانی ارتباطات و همچنین تقدیراز تلاشگران و فعالان عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات از  برنامه های این مراسم بود.
 ۱۱۷/۱۱

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا