هوش مصنوعی کدام را انتخاب کرد: بیت کوین یا طلا؟

ربات هوش مصنوعی ChatGPT در مورد بیت کوین و طلا دست به انتخاب زده و یکی از این دو را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت پیشنهاد کرده است.

موبنا – سرمایه‌گذار و منتقد معروف بیت کوین، پیتر شیف، این ربات هوش مصنوعی را به دلیل طرفداری از طلا مورد تحسین قرار داده است. او روز چهارشنبه در توییتی نوشت:

به هر حال هوش مصنوعی بسیار هوشمند است. این هوش مصنوعی هیچ گونه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین را انجام نداده است.

این سرمایه‌گذار به یک گزارش که هفته گذشته منتشر شده، اشاره می‌کند که به ایدهٔ یک سبد سرمایه‌گذاری ایمن در برابر رکود می‌پردازد. این سند که در Gold IRA Guide منتشر شده است، ادعا می‌کند که ChatGPT، جهت کاهش تأثیر هرگونه کاهشی در بازار، پیشنهاد داده است که ۲۰% از سرمایه‌گذاری‌ها در طلا و سایر فلزات گرانبها انجام شود.
طبق گزارش‌ها، پرتفوی پیشنهادی ربات ChatGPT شامل ترکیبی از اوراق قرضه (۴۰%)، سهام تدافعی (۳۰%) و نقدینگی (۱۰%) بوده و هیچ اشاره‌ای به بیت‌کوین به عنوان بخشی از پرتفوی مذکور نشده است.
با این حال، لازم به ذکر است که پاسخ این ربات هوش مصنوعی لزوماً به معنای عدم مشروعیت کریپتو یا تبلیغ طلا نبوده است. زمانی که از این ربات در مورد طلا یا بیت کوین پرسیده شد، ChatGPT گفت که انتخاب بین آن دو باتوجه به اهداف سرمایه‌گذاری شخصی شما است.
بررسی‌های رمزارز نیوز نشان می‌دهد که طلا ممکن است برای افرادی که به دنبال یک سرمایه‌‎گذاری پایدار و بلندمدت هستند، مناسب باشد، در حالی که بیت‌کوین برای کسانی که به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری با ریسک و سود بالا هستند، مناسب‌تر است.
البته باید توجه داشت که بانک داده‌ای که ChatGPT بر اساس آن طراحی شده، فقط تا سال ۲۰۲۱ به‌روز شده و احتمالاً تحرکات قابل‌توجهی که قیمت بیت کوین در این مدت اخیر داشته است، در آن لحاظ نشده‌اند.

 منبع: رمزارز نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا