روبات عاقد به بازار می آید

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، روبات‌ها معمولا در موزه‌ها یا نمایشگاه‌های پر زرق و برق برای راهنمایی بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما شرکت ژاپنی Kokoro روباتی طراحی کرده‌ که یک زن و مرد ژاپنی را به عقد یکدیگر درآورد.I-Fairy یک روبات ۱۲۰ سانتی‌متری است که ۴۶ هزار دلار (۳/۶ میلیون …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، روبات‌ها معمولا در موزه‌ها یا نمایشگاه‌های پر زرق و برق برای راهنمایی بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما شرکت ژاپنی Kokoro روباتی طراحی کرده‌ که یک زن و مرد ژاپنی را به عقد یکدیگر درآورد.
I-Fairy یک روبات ۱۲۰ سانتی‌متری است که ۴۶ هزار دلار (۳/۶ میلیون ین) قیمت گذاری شده است. در حال حاضر سه مدل از این روبات تولید و در کشورهایی نظیر ژاپن، سنگاپور و آمریکا مورد استفاده قرار گرفته شده است. I-Fairy یک روبات دختر با موهای بلند و چشمان بزرگ چشمک زن است که در این مراسم، یک تاج گل بر سر گذاشته بود.
قابلیت‌های گوناگون این روبات پیش از این در نمایشگاه CES 2010 به نمایش گذاشته شده بود. I-Fairy قادر است چشمک بزند و رنگ چشم‌هایش را عوض کند، برخی حرکات بدن انسان را تقلید کند و جملاتی که از قبل در حافظه‌اش به ثبت رسیده است را بیان کند.
البته این روبات، تمامی مراسم عروسی را به صورت خودکار اجرا نکرد، بلکه به صورت بی سیم از پشت یک پرده سیاه توسط یک نفر کنترل می‌شد.
ژاپن یکی از پیشرفته ترین صنایع روباتیک دنیا را در اختیار دارد، به طوری که حدود نیمی از ۸۰۰ هزار روبات صنعتی جهان در این کشور به کار گرفته شده است. انتظار می‌رود صنعت روباتیک ژاپن تا مرز ۱۰ میلیارد دلار رشد کند.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا